Daytime overweging


Haha! het gras is altijd groener....... en dromen mag altijd. Ik ben ineens wel heel erg blij met mijn 2 led-lampen van Dennerle en vind het doorbuigen ineens niet meer zo erg, wat nu door een aanpassing van mij wel heel erg meevalt. Zelfs die 109,- voor die extra lamp (alleen maar voor de voeding) vind ik nu goed te overzien. Die lamp verpats ik daarna dan misschien wel weer met een standaard voeding.

:D:D
 
Ik kom ex. TC420 uit op 403 euro voor die set en 395 als je alleen UW zou kiezen. Blijft nog steeds een hoop geld, dat zeker. Ik was 450 kwijt voor de 150cm met 3 x NW, 60w voeding en kabels voor de TC420. Krijg de mijne vandaag binnen, ben erg benieuwd!
 
Krijg de mijne vandaag binnen, ben erg benieuwd!

Ik ook! Zie je update graag tegemoet.

Alleen niks doen kost niks. Geld kost het sowieso!

De Dennerle Trocal LED 90cm incl. LED-controller kost ook €340,- dus tja.......
 
Zo, it has arrived! En ik moet zeggen dat het tot nu toe aan de verwachtingen voldoet. Heel solide en fraai afgewerkt materiaal, de modules zijn in een vloek en een zucht gemonteerd en er komt zo te zien een beste hoeveelheid licht af. Zal vanavond nog wel even een foto maken in het donker en ik probeer er morgen even mee bij de lfs langs te gaan voor een foto boven een bak. Hij was erg benieuwd en vond dat ik ze maar even moest komen showen, maar vandaag wordt dat lastig omdat ik de kabouter rond heb kruipen. :)
IMG_20170323_143701.jpg


IMG_20170323_143649.jpg


IMG_20170323_143721.jpg
 
Wauw!! Gaaaaf!
 
Dat moet ik een keer IRL zien denk ik. Bij een LFS hier in Grunn staat ook een onwijs mooie bak met een lamp van aqua medic er boven, dus wat dat betreft...... :chef:
 
Het is niet zomaar in NL te koop en ik weet ook niet hoe het met de "kwaliteit van het licht" is gesteld, maar de armaturen van Finnex (via Amazon) zou heel misschien een beter betaalbare optie kunnen zijn........
 
Het is niet zomaar in NL te koop en ik weet ook niet hoe het met de "kwaliteit van het licht" is gesteld, maar de armaturen van Finnex (via Amazon) zou heel misschien een beter betaalbare optie kunnen zijn........

Klopt. Deze had ik zelf in een ander topic ook al aangedragen. :D Ik denk alleen niet dat die wat voor mij is. Te weinig controle.

Ze geven best veel licht in het donker....

Bekijk bijlage 10878

Wij vallen hier ook best in een donker gat als 's avonds beide Dennerle's ineens (van 100% naar) uit gaan :D
Dat pleit er wel voor om alsnog voor de andere voeding met USB te gaan of toch te kijken naar andere verlichting.

Denk dat kessils er veel mooier uit zien boven jouw nieuwe bak alwin.
Mooi met 2 ganzenekken erboven gehangen.

Ik ben daar even verder ingedoken. Ik heb deze lampen onderschat. Erg mooi. Wil ik er alleen een Spectral Controller bij hebben, wat wel een must is denk ik, komt daar nog ca. €100,- bij. Nou moet ik zeggen dat ik die controller wel onwijs gaaf vind voor dat geld!
 
Kan je andere bakken er ook aan daisy chainen wss
 
Mijn lfs wou de lamp graag even zien, omdat hij een dealerschap overweegt. Dus ermee heen gegaan en hem even schuin boven de plantenbak gelegd met het onderstaande resultaat. Hij was nogal onder de indruk van de enorme hoeveelheid licht die het met die 30w oplevert. :)
IMG_20170324_171325.jpg
 
Gaaf hoor!!
 
Hmmm.....weet niet of dat wat voor mij is. Toch bedankt voor de suggestie.

Ben met een schuin oog nog aan het kijken naar de Trocal Led van Dennerle
Waarom kijk je niet naar JMB. Ik heb ze al jaren en ben er zeer tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding is bovendien erg goed!
 
Zo, it has arrived! En ik moet zeggen dat het tot nu toe aan de verwachtingen voldoet. Heel solide en fraai afgewerkt materiaal, de modules zijn in een vloek en een zucht gemonteerd en er komt zo te zien een beste hoeveelheid licht af. Zal vanavond nog wel even een foto maken in het donker en ik probeer er morgen even mee bij de lfs langs te gaan voor een foto boven een bak. Hij was erg benieuwd en vond dat ik ze maar even moest komen showen, maar vandaag wordt dat lastig omdat ik de kabouter rond heb kruipen. :) Bekijk bijlage 10827

Bekijk bijlage 10826

Bekijk bijlage 10828
Dat ziet er goed uit! Hou je ons op de hoogte hoe het verder verloopt? Ik, in ieder geval, ben erg benieuwd!
 
Waarom kijk je niet naar JMB. Ik heb ze al jaren en ben er zeer tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding is bovendien erg goed!

JMB is me welbekend (al heb ik er zelf geen ervaring mee) maar daarmee heb ik nog geen mooi armatuur voor op mijn open bak. Of heeft JMB daar een oplossing voor die ik nog niet ken?
 
Misschien op de website van ledstripkoning ledstrips bestellen, en dan die armatuur die je had gezien er los bij kopen. Ze hebben bij ledstrip koning RBG strips in verschillende maten voor aquaria met allerlei programma's en helemaal niet duur. Je kunt natuurlijk ook zelf een armatuur maken, maar dan moet je wel toegang hebben tot de juiste spullen.
 
Misschien op de website van ledstripkoning ledstrips bestellen, en dan die armatuur die je had gezien er los bij kopen. Ze hebben bij ledstrip koning RBG strips in verschillende maten voor aquaria met allerlei programma's en helemaal niet duur. Je kunt natuurlijk ook zelf een armatuur maken, maar dan moet je wel toegang hebben tot de juiste spullen.
Ik zou hier beslist mee uitkijken. Ledstrips zijn over het algemeen niet duur én over het algemeen niet geschikt voor Aquariums
 
Voor mij is de kogel door de kerk en ja, ik weet gelukkig soms wel maat te houden :cool:.

Ik heb zojuist een "extra" Sylvania Aquastar Mini LED-balkje van 12 watt besteld (met bijbehorende USB-stick voor het dagritme) om de voeding hiervan samen met de stick te gebruiken op mijn tweede Dennerle Scapers LED. De Aquastar-lamp hou ik nog even vast of verpats ik misschien wel met een standaard Dennerle-voeding.

De lamp en stick heb ik beide voor een mooi prijsje kunnen bestellen bij iemand waar ik eerder zo'n stick besteld heb en toen ook al voor mij op zoek is geweest naar een aparte voeding. Erg fijn en behulpzaam contact!

Ook heb ik rvs stafmateriaal besteld om het doorbuigen tegen te gaan.
Dus geen Daytime voor mij maar hier voor nu ook erg blij mee! (en nu sparen voor een daytime :deal:)

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken en @Lecturer in Recent Runes veel plezier met jouw juweeltje!
 

Terug
Bovenaan