Danielle den Hollander haarGarnalen bakkie!


En de zwangere garnalen apart houden tot ze de jongen gekregen hebben en dan weer terugzetten???
 
elke keer als er een zwangere garnaal is de bak op zijn kop zetten om er 1 uit te vangen? krijgen alle bewoners alleen maar stress van en het is bijna geen doen.

bij de combo garnaal + vis weet je gewoon dat er slachtoffers gaan vallen :)
 
elke keer als er een zwangere garnaal is de bak op zijn kop zetten om er 1 uit te vangen? krijgen alle bewoners alleen maar stress van en het is bijna geen doen.

bij de combo garnaal + vis weet je gewoon dat er slachtoffers gaan vallen :)

Ja daar heb je gelijk in...... nu ik er over nadenk........ misschien beter dat niet alles het overleefd, anders is mijn bak binnen mum van tijd overvol. Maar ik ging er vanuit dat ze te groot waren voor de Rasbora's
 
Jongen passen prima in de bek van de Rasbora hoor en vandaar ook dat ik de garnalen apart hou. Brigittaea aten ook mijn jongen op destijds.
 
Ik heb blijkbaar genoeg schuilplaatsen, want ik zie al veel jongen. Hoe groot moeten ze zijn om te verhuizen? Ik heb mijn tante en nichtje aangestoken met het aquarium virus en die willen ook garnalen hebben.

Helaas is mijn enige Rasbora vrouwtje overleden........ ze zat klem tussen de mini pat en het glas. Waarschijnlijk wilde ze een baby garnaal snoepen, want die zitten tussen de groeven van de spons. Ik heb ze bevrijdt, maar ze heeft het toch niet gered. De dag erna dreef ze dood tussen de drijfplantjes. De mannen doen het nog goed en zijn mooi op kleur.
 
Vaak houdt men minimaal 1 cm aan. Leuk dat je zoveel kleintjes hebt:thumbs:
 
Aan kleintjes geen gebrek! Maar van de 25 volwassen garnalen zijn er nog 12 over. Sinds er onthard water uit de kraan komt, zijn mijn garnalen met bosjes weggevallen. Op de foto zijn alle volwassen garnalen.

IMG_20170704_235856.jpg
 
Toch maar snel zulke garnalen mineralen toevoegen?
 
Salty bee shrimp GH+ hebben we het over denk ik.

weet je de GH waarde van je bakje?
 
Ben je Jarig? nou gefeliciflapstaart dan maar :D :) :daisy:
 
Van harte nog met je verjaardag:daisy:.
 
Gefeliciteerd!
 
Ik was vergeten turf uit de bak te halen, waarschijnlijk vervellings problemen geweest. Ik zag 4 vellen liggen gisteren. Ik had de laatste tijd geen vellen gezien, maar eigenlijk niet naar gehandeld. De rest doet het goed en de baby's groeien als kool.
 
Ik zie ook zelden vellen liggen hoor. Die eten ze vaak als de bliksem weer op:)
 
Ik zie ook zelden vellen liggen hoor. Die eten ze vaak als de bliksem weer op:)

Ik vond het vreemd dat ik lang geen vellen had gezien. Vanmorgen waren de garnalen erg druk. En vanmiddag zag ik zeker 5 jasjes liggen.
En die worden ook snel weer opgegeten hoor!
 
Ik heb wel eens een garnaal gespot die letterlijk uit zijn jasje 'knalde':D
 
Nou fe garnalen bak lijkt weer hersteld. Van de 25 zijn er uiteindelijk 10 overgebleven. Ik zag net een zwangere garnaal zitten, dus ze planten zich weer voort. De kleintjes groeien als kool. Het groepje Rasbora is aangevuld tot 10 visjes en sinds vandaag wonen er 2 paarse baby appelslakjes in. En nee hier zitten geen Helena's in. Uiteindelijk wil ik ze overzetten naar de Rio, maar dat duurt nog even. Ze mogen hier groter groeien. Ze zijn heel actief, ze glijden de hele bak door.

IMG_20170728_010701.jpg
 
Ik zou veel schuilplekken gebruiken want ook de Rasbora lust wel een net geboren garnaaltje;)
 
Ja dat weet ik dat ze een garnaaltje snoepen. Ik heb het een keer gezien. Er zijn genoeg schuilplaatsen voor de baby's.
 
Het is een tijdje geleden, maar door ziekte was ik even afwezig. Helaas zijn er nog maar 5 oudere garnalen over. Maar 3 weken lang geen dode garnalen meer gespot. De 2 zwangere vrouwen hebben allebei nog eitjes en de jongen zijn aardig groot geworden. Ook de appelslakken zijn heel de dag bezig met glijden en zijn ook al aardig gegroeid. De rasboras zwemmen ook nog vrolijk rond.
 

Terug
Bovenaan