Dagboek Trofis Colisa 120 van Ineke


I

Ineke

Guest
Ik heb drie aquaria:

Juwel Lido 120

Trofis Colisa 120

Juwel Vision 180

Per aquarium wil ik gaan beschrijven wat de hardware is, het visbestand, de planten, de waterwaarden (nu nog met sticks, druppelen komt later) en het onderhoud.
Natuurlijk maak ik ook fouten en ben ik ook wel eens een periode niet zo heel erg bezig met de bakken. Ook dat vermeld ik, want dat zijn leermomenten. Ik ben ook maar een mens met mijn tekortkomingen.

Tips zijn altijd welkom. Opmerkingen mogen.

Foto van dit moment: 22 oktober 2018


IMG_0204.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je.

Vandaag heel voorzichtig voor de Vallisneria, begonnen met EasyCarbo. Als je goed kijkt, zie je dat het niet goed gaat met de planten.
Nu had ik ergens gelezen over vuil water wat zou geleiden en waardoor de planten hun voeding niet goed op zouden kunnen nemen. Ik zal het nog een keer opzoeken. Was een interessant stuk. Filter schoongemaakt en een waterwissel gedaan van 25% over twee dagen. Niet alle bakken gaan vanzelf....

Vinger aan de pols houden.
 
Beetje druk, dus alle plannen om mijn aquarium te beschrijven moeten even wachten.
Hier wel een film tijdens etenstijd. Ik weet het, het is heel druk. Het zijn voornamelijk opvang vissen. Beter hier dan in het riool. Ik vertrouw ze verder niemand toe... Nitriet is 0, Vissen gaan erg gemoedelijk met elkaar om. Ik sta er zelf van te kijken.

Ik heb een Vision180 in de indraai fase, deze staat nu 2 weken. De kaamlaag is inmiddels overwonnen.
Daar gaan straks een grote groep Corydoras jongen in en wat vissen uit dit aquarium.
Ik dacht zelf aan de goerami's, hoewel ze zich hier erg op hun gemak voelen en de black Molly's en de zwaarddrager. Ook de megalechis thoracata (meerval) en wat algeneters, mits ik ze te pakken kan krijgen.

Ik ga nog een keer een lijst maken van het vis bestand.
In een half donkere kamer geduldig wachten loont. Zelfs de meest schuw vissen komen eten.

Er blijkt ook nog een tweede clownbotia in te moeten zitten. Ik zag de staart bij de algeneter van de laatste film in de schuilplaats. Ik was van gedachten dat ze dood waren. Ik heb ze sinds het begin niet meer gezien.

De argussen doen het nog super. Heel leuke vissen. Ze eten alleen al mijn planten op. Ze komen je nog net niet bij de voordeur begroeten.
De synodontis eupterus (avatar) is de clown van het stel. Een echte charmeur.

Jammer dat de Vallisneria eruit getrokken is. Mijn armen zijn alleen te kort om ze er weer in te zetten. De bak is 64 cm hoog en dan nog achterin. Even een list verzinnen.

IMG_0205.JPG


Nu dan de drukke boel. Veel te zien.







De beloning: een kleine beweging en weg is hij weer. Zijn kleinere broer is er ook.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan