Cyperus Helferi en Microsorum pteropus Trident vraag


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Kan ik hier nog wat mee of beter eruit halen en vervangen ? Ik heb er nu voedings capsules bijgedaan en staan toch een maand of 2 al in de scaper. Ik heb sinds 2 weken nu de plantenvoeding all in one maar twijfel erover of dit nog gaat aanslaan.

20180408_144441.jpg

20180408_144447.jpg


Bij de Microsorum pteropus Trident krijg ik dit allemaal. Knippen of wat moet ik daarmee doen ?

20180408_144456.jpg
 
Javavaren lijkt jonge plantjes aan te maken.
Je kan ze laten zitten .
Maar bij mijn weten kunnen de wortels van de jonge plantjes wel extra zweefvuil vasthouden.
Ook kunnen stekjes veel energie van de moederplant vragen.
Ik trok de stekjes er meestal voorzichtig af, maar soms scheurde het blad wel.
En heel soms knipte ik het blad waar de stekjes aan vast zaten eraf, zodat jonge bladen wat meer licht kregen.

De helferi is dacht ik geen echte aquariumplant.
Kan goed gaan, maar ook niet .
Ik wil deze plant ook aan gaan schaffen omdat ik het mooi vind staan/lijken.
Maar ben bang dat ik wel om de zoveel tijd nieuwe zal moeten kopen.
Heb deze plant eerder gehad, maar ging altijd na een tijdje lelijk en bruin worden.
Dus verving ik hem voor een nieuwe.
 
De Cypres helferii is wel geschikt voor het aquarium de helferii is de enige cypres soort die wel in het aquarium kan.
 
Ik wou al zeggen dit is wel degelijk een aquarium plant. Wellicht dat deze plant meer licht nodig heeft dan hij kreeg. Ik heb nu de originele lamp op de bak gezet en alle bruine bladeren verwijderd. Even kijken of die nog aanslaat verder.

20180408_195543.jpg


Ik vind enkel dit op de varens best lelijk maar wat kan ik eraan doen ?!
20180408_195702.jpg
20180408_195656.jpg
20180408_195650.jpg
 
Mij is destijds verteld dat het geen echte aquariumplant is.
Vandaar.
Maar dan heb ik dat dus verkeerd begrepen denk ik.
 
Ik kon destijds niks met de Helferi maar goed dat zegt niet alles. Aan je Javavaren zou ik niets doen en de jonge plantjes lekker wat groter laten worden.
 
Oh hmm eens kijken dan en overal vanaf blijven dan :)
 
Ik heb ook regelmatig van die jonge Javavarens eraan hangen en als ze een beetje op formaat zijn dan haal ik ze eraf en zet ze weer vast op het hout.
 
Mij is destijds verteld dat het geen echte aquariumplant is.
Dan doet deze het hier erg goed voor een kamerplant. :)

Screenshot_1.png



Afhankelijk hoeveel blad de Javavaren heeft, knip ik de bladeren met advent plantjes weg. Wil ik stekjes hebben, dan laat ik ze lekker wat groeien. De Cyperus helferi is inmiddels bij mij ook uitgedund. Heb niets bij de wortels gedaan.
 
De Cypres helferii is wel geschikt voor het aquarium de helferii is de enige cypres soort die wel in het aquarium kan.

Nou er zijn een hoop Cypressoorten die in een aquarium kúnnen staan, maar ja er is een reden dat je nooit bomen in huiskameraquaria ziet :D:D

cypres.jpg
 

Terug
Bovenaan