CSM+B niet meer volledig opgelost


H

Henko

Guest
Beste mensen,

Ik heb een zakje CSM-B van aquabesmesting vorige maand opgelost in deminwater.
Omdat ik heel lang heb moeten schudden voor alles opgelost was weet ik zeker dat er geen vast stof meer achter gebleven was.
Nu zag ik vandaag dat er een vaste stof op de bodem van de fles lag, het lijkt wel een soort kristal dat aan elkaar geplakt is en heel makkelijk breekt.
Iemand enig idee wat dit is?
En mis ik nu iets aan macros wat ik niet meer toevoeg omdat dit neergeslagen is.

Het is ongeveer een theelepel vol

IMG_20200927_210555.jpg


IMG_20200927_211129.jpg
 
Misschien is de houdbaarheid van je CSM+B verstreken?
Dit product is al een tijd niet meer te koop bij Aquariumbemesting en is vervangen door Tenso.
 
Ik weet dat je vaak wat residu over hebt op de bodem en dat zou volgens Gilles geen kwaad kunnen.
 
Als je het weer kan oplossen is het gewoon bruikbaar.
Probeer je fles eens even te verwarmen in de magnetron (niet koken natuurlijk) en daarna goed schudden
 
Als je het weer kan oplossen is het gewoon bruikbaar.
Probeer je fles eens even te verwarmen in de magnetron (niet koken natuurlijk) en daarna goed schudden
Zover ik weet heeft een lid eens een mail gestuurd hierover naar Gilles en die gaf aan dat het normaal is en ik herken het ook wel. Met de Micromix heb ik dat dan weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Verwarmen of even een beetje water toevoegen. Kan een deel verdampt zijn?
 
Ik heb ook lauw water geprobeerd maar toch zie je een week later weer de wittige neerslag onderin en dat heb ik altijd gehad met de csm.
 
Ik heb ook lauw water geprobeerd maar toch zie je een week later weer de wittige neerslag onderin en dat heb ik altijd gehad met de csm.

Ok, dan doe ik er verder niets mee en gaat het residu de container in.
Ik ga het niet elke week weer oplossen.

Wel raar dat deze stof er dan bij is gedaan.
 
Ik heb het ook altijd raar gevonden maar verder heb ik het jaren gebruikt met goede resultaten.
 

Terug
Bovenaan