Crystal Reds ideale waterwaarde?


Ziet er goed uit. De donkere bodem staat ook mooier dan de lichte. Hopelijk blijft alles het goed doen!
 
Ze komen inderdaad op een donkere bodem beter uit.
 
Bedankt voor alle reacties en hulp.
Weer waterwissel gedaan en ze krijgen er honger van.
IMG_20171211_191252.jpg

Tot op heden nog geen afwijkingen gemeten.
Wel een stabiele PH van 6.8 tds 152 GH 5 KH 0.
Het ziet er naar uit dat de bodem al druk aan het bufferen is. Geen nitriet of ammonia gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Netjes,blijven volhouden!
Zitten aardig wat vrouwtjes in je bak dus die kunnen flink met jongen gepropt worden straks als alles stabiel is!
 
Dan vraag ik me meteen af hoe zie je zo snel dat er veel vrouwtjes tussen zitten?
Volhouden met verversen is geen probleem de nieuwe emmer staat al klaar voor morgen.
 
Met een korte tussenpauze zit ik hier al een jaartje of wat uren met mijn neus tegen het glas naar de garnalen te loeren dus herken zo een knappe garnalendame hoor! ;)
 
Vanmiddag een lichte witte waas in het water gespot waarschijnlijk bacteriënbloei, nar de dagelijkse waterwissel was deze weer verdwenen.
 
Naast de glimlach zie ik zelfs een knipoog;)k
 
Even een update.
De waterwissels vinden nog steeds dagelijks plaats. De crystals reageren op de waterwissels en zijn erg druk tijdens en na de wissel. Ik haal er 50% uit en voeg dat het nieuw osmose toe via de druppelmethode.

Nog geen uitval gezien gelukkig.
 
Het zijn opengemaakte mosballen die weer vastgelijmd zitten.
Het groeit niet snel dus is bijhouden overbodig en de garnalen zijn er dol op.

Oke, dat dacht ik al, maar ik wist het niet zeker.
Erg leuk gedaan hoor! :thumbs:
 
Bij deze een update afgelopen zondag de laatste 2 dagelijkse waterwissel gedaan.
Nu afwachten hoe ze het blijven doen.
Nog geen uitval gehad.
Ik hou een tds van 150 aan is osmose geminimaliseerd met GH+
Zojuist PH gemeten en kom op 5.5 uit.
De crystal reds lijken het ook het goed te doen en eten prima. Het water is nog wel wat wazig wit.

IMG_20180103_191011.jpg

IMG_20180103_190953.jpg
 
Laatst bewerkt:
Keurig!

Zou er zelf nog een verwarmertje inhangen en op 22-23 graden zetten.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig geen uitval gehad was best wel een groot risico wat je nam. Alles nu stabiel ?

Zo gaat dat toch bij garnalen?! zelf pak ik het anders aan hoor met de vrouwtjes! :Dk
 
Het risico was aanwezig dat het fout ging, maar ik heb er ook veel werk aan gehad en vaak het water getest. Nu een paar weken later lijkt alles stabiel en probeer ik de waterwissel langer uit te stellen om de populatie rust te geven.
Ik Blijf meter en zie dat het aquarium bijna kristal helder is nu. Ik heb een aantal keer een bacteriënbloei gehad. Ze eten meer als voorheen.
Nu afwachten of er een vrouwtje zwanger wil worden. Er zitten ongeveer 40 crystal reds in.
 
Verwarming zit erin en staat op 22 graden.
Je ziet hem alleen niet ligt achter de steen plat op de grond. Ik kies altijd de 100% waterdichte verwarming dat geeft meer vrijheid bij het plaatsen.

Keurig!

Zou er zelf nog een verwarmertje inhangen en op 22-23 graden zetten.
 
Hoe gaat het nu met de garnalen,al lekker veel nakweek?
 
Het aquarium is de deur uit en heeft plaats gemaakt voor een qube van 30 liter.
Na een rustige indraaiperiode zijn de crystals verhuist
Daarna binnen een maand 6 dames zwanger inmiddels zwemmen er redelijk veel babys rond.
Het lijkt wel of het nieuwe aquarium het probleem heeft opgelost.

Hoe gaat het nu met de garnalen,al lekker veel nakweek?
 
Mooi dat het nu goed gaat.
 
Bij deze dan even een foto.
Is wel niet mijn topic...
IMG_20180512_113035.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT

Terug
Bovenaan