Crystal Red met Blue Dreams op PH verlagende bodem


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Ik wil graag zoveel mogelijk soorten garnalen, wie niet? Maar de ruimte en de tijd laat op dit moment even niet meer dan 2 bakken toe.

Op dit moment heb ik twee bakken met PH verlagende bodem en gedeeltelijk osmose water. De bedoeling was in de ene bak de Crystal Red te houden en in de andere bak de uitgeselecteerde Crystal Red garnalen te doen. Maar de bevolking is nog langs niet zo groot dat ik twee bakken nodig heb en ik vind de Neocaridina garnalen ook erg leuk.

Nu vraag ik mij af, kan ik in de ene bak (nogmaals: ph verlagende bodem, gedeeltelijk osmose) Crystal Red houden en de andere Blue Dreams. Terwijl ik de uitgeselecteerde Blue Dreams bij de Crystal Reds doe en visa versa?
 
Laatst bewerkt:
Kan allemaal Wouter enkel is het beter om de soortjes apart te houden natuurlijk.
 
Kan allemaal Wouter enkel is het beter om de soortjes apart te houden natuurlijk.
Oké, en waarom is dat, vanwege de perfecte water omstandigheden?

En hoe belangrijk is uitselecteren dan? Of zijn deze twee soorten ook prima te houden zonder uitselecteren?
 
Als de wateromstandigheden voor de soorten goed zijn is het goed en maakt dat verder niet uit maar de ene soort kweekt normaal gesproken veel sneller dan de andere en de kans is dan groot dat de ene soort het onderspit delft.

Uitselecteren is belangrijk als je zelf een bepaalde kleur/tekening kwaliteit wil krijgen of behouden dus is verder niet echt een noodzakelijk ding als je puur de garnalen wil houden voor het houden zeg maar.
Hoop dat je me snapt! ;)
 
Ik snap hem zeker! Ik heb nu twee bakjes draaien waarvan één met de Crystals en één met de Blue Dreams. Ik ga nog even aankijken hoe en of ik het uitselecteren doe. Ik had begrepen dat dit vooral bij de Blue Dreams wel belangrijk is vanwege snel kleurverlies.

In ieder geval lijken de Blauwtjes tevreden met hun nieuwe woning:

 
Ja bij de Blue Dreams is uitselecteren zeker belangrijk als je de kleuren mooi wilt houden. John heeft het al prima verwoord en het zou bij elkaar kunnen maar de BD moeten niet de overhand gaan krijgen in aantal want dan kun je problemen krijgen met de cr s. Dat zou ook jammer zijn. Misschien kun je nog een bakje erbij nemen:D;).

Of je neemt een 60cm en deelt die op met tussenwanden van glas of een filtermat.
 

Terug
Bovenaan