Crystal Black garnalen


J

Jeroen Rueb

Guest
Goedemiddag,

Aangezien ik op eerdere vragen hier op het forum ook al goede tips en informatie heb ontvangen, zou ik graag ook wat informatie inwinnen over het volgende:

Ik ben van plan om over een paar weken crystal black garnalen te halen voor in mijn nieuwe aquarium.

Nu heb ik de volgende vragen:
Wat is (volgens jullie) het beste voer voor garnalen? Lees veel goede verhalen over de 'snow pop' van Dennerle?

Is CO2 toevoegen raadzaam? Ik heb ADA Aquasoil als ondergrond met vrij veel planten, en zou graag CO2 willen toevoegen. Begreep alleen dat daar de Ph waarde flink van gingen schommelen?

In het filter zijn de openingen net groot genoeg voor de garnalen om doorheen te komen. Ze komen wel terecht in het gedeelte van de sponsen, dus ze gaan er niet aan dood, maar toch. Kan ik dit afdekken met gaas? Gewoon RVS of..?

Alvast bedankt!
 
Ik gebruik ook de Snow flakes maar voor erbij want er zit niet zo heel veel voeding in. Ik zou twee goede soorten kopen en dan afwisselen met wat blad of groente zoals komkommer, spinazie.

Welke binnenfilter gebruik je? In de meeste nano bakjes is het gebruik van co2 niet nodig als je niet al te moeilijke planten neemt. Veel co2 stellen de garnalen vaak niet echt op prijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Qua aquarium heb ik de Juwel Rio 125 met bijbehorend binnenfilter.
 
Ok, de garnalen kunnen inderdaad snel in dat binnenfilter komen. Vaak komen ze er wel uit met het onderhoud.
 
Is dit te verhelpen dmv gaas? En welk materiaal zou dan het meest ideaal zijn (met oog op eventuele stoffen die schadelijk zijn)?
 
Ik zou zelf bij garnalen niet snel iets van metalen gebruiken. Misschien kun je er iets van filterspons in verwerken?
 
Is dit te verhelpen dmv gaas? En welk materiaal zou dan het meest ideaal zijn (met oog op eventuele stoffen die schadelijk zijn)?
Ik heb een stukje horregaas wat ik nog over had met secondenlijm geplakt.
IMG_0683.JPG
 
Als je echt 100% zeker wil voorkomen dat er kleine garnalen in het filter kruipen kan je beter onderin een stuk filterspons doen maar dan moet je wel eerst het middenstuk en al het filtermateriaal eruit halen natuurlijk.
Co2 toevoegen is niet ideaal in combinatie met garnalen maar het is wel mogelijk maar als je het plantenbestand niet te lastig maakt is het niet eens nodig om extra co2 toe te voegen bv.

Sinds wanneer staat de bak te draaien?
 
Ik zou met garnalen zelf liever met filterspons gaan werken dan met gaas denk ik gelet op eventuele ongewenste stoffen.
 

Terug
Bovenaan