Crenicichla regani 'Tapajós'


N

NickdeB

Guest
Hallo,

Na een co2 ramp in mijn aquarium moet ik helaas mijn visbestand aanvullen en aanpassen. Het betreft een 330 liter aquarium.

Ik heb nog 1 wildvang Dicrossus Maculatus man uit de Rio Tapajos in de bak zitten, zijn vrouwen zijn overleden maar ik kan gelukkig aan nieuwe vrouwen komen.

Er zitten verder nog in de bak enkele vrouwelijke dwergcichliden, hiervoor moet ik een nieuw huis zoeken want de mannen zijn overleden (apistogramma wilhelmi en Taeniacara candidi dames).

Verder een 30 tal tetra's (2.5-3.0 cm lang) en wat otocinclus.

Heeft er iemand ervaring met het houden van de Crenicichla regani 'Tapaj�s' of een soortgelijke vis? Zien deze exemplaren de tetra's of algeneters als voer? Graag hoor ik jullie ervaringen.
 
Leuke vissen, ik heb ze vroeger ook gehad. Het zijn wel echte roofvissen. De tetra's (neons/kardinalen?) zullen er wel in gaan ja zodra de crenicichla's groot genoeg zijn. Als bijvis kun je beter hoog gebouwde zalmpjes (oid) nemen. Niet alle crenicichla's zijn over te wennen op droog-/diepvriesvoer, het kan zijn dat je levend voer moet (blijven) voeren, wellicht iets om rekening mee te houden.
 
Green Fire Tetra (Aphyocharax rathbuni) hier heb ik dr een grote school van. En de algeneters? Gaan ze daar ook achteraan? Dus bijvoorbeeld bijlzalmen? Levend voer is niet zo'n probleem, ik heb een pekelkreeftjes setje staan, maar als ik ze aan diepvries kan laten wennen is dat uiteraard makkelijker. Maakt het nog iets uit hoe groot ze zijn bij aankoop? Dat als ik ze van kleins af aan heb dat het overwennen misschien makkelijker gaat?
 
Heb vandaag 2 nieuwe vrouwen Dicrussus gekocht, de man is extreem vrolijk en is nu al 4 uur achtereen aan het pronken... de Crenicichla waren nog een stuk kleiner dan ik had gedacht, ongeveer 2,5 misschien 3 centimeter. Dus die heb ik nog even laten zitten.
 

Terug
Bovenaan