CPO's verliezen pootjes


Jeronimos

Well-known member
Lid geworden
30 december 2019
Berichten
65
Leeftijd
51
Ik heb een maand geleden vier CPO-kreeftjes gekocht. De kreeftjes hebben bij mij de neiging om steeds minder pootjes te krijgen totdat ze definitief verdwijnen. Ik heb na 1 mnd nog 1 kreeftje met bijna alle pootjes en een 2e kreeftje met 2 pootjes links en rechts zonder scharen. Ik vraag me af of dit nou komt door gevechten of door gebrek aan kalk? Het is een ruime bak 250L met voldoende schuilplaatsen en ik heb wel redelijk zacht water. Voordat ik er weer nieuwe kreeftjes in stop moet ik eerst weten wat er aan de hand is en hoe ik herhaling kan voorkomen. Weten jullie iets?

gr
Jeroen
 
hoi meschien effe een foto van je bak ik meen dat ik dit probleem vroeger ook heb gehad het waren aleen maar mannetjes en die gingen vechten niet genoeg schuil plekken of het was een vis da weet ik niet meer ;)
 
Ik heb ook het vermoeden dat ze hebben gevochten en normaliter komt dat wel terug na een vervelling dacht ik.
 
Ik heb veel groen en van die keramieke buisjes. Maar ik heb ook een vrouwtje verloren. Die had eitjes maar ook bijna geen pootjes meer.
 

Bijlagen

  • IMG_20211222_143617.jpg
    IMG_20211222_143617.jpg
    351 KB · Weergaven: 88
Ik zie ook de Pauwooggrondel dacht ik en die wil ook nog weleens een garnaal snoepen of uitstekende delen van een slak dus ja ik weet niet of die ook ermee te maken kunnen hebben.

 
Goed gezien John! Ik heb er 2. Inderdaad wel eens een kleine garnaal in de bek van de pauwoog zien verdwijnen. Een clash met de kreeftjes heb ik nog niet waargenomen. Zouden die echt een schaar of poot van een even grote CPO opeten?
 
Dank voor dit nieuwe inzicht. Dan kan ik maar beter geen nieuwe kreeftjes toevoegen zolang ik de pauwooggrondels nog heb.
 

Terug
Bovenaan