Cpo dood aan het gaan??!!!


Die 2de filter is niet ingedraait. Ik heb hem als reserve moest men filter kapot gaan hoef ik niet naar de vissenwinkel te rennen
 
Dan heeft die nu toevoegen geen meerwaarde.
 
Heb gevoel na alle reacties dat mijn aquarium niet geschikt is voor dwerg kreeftjes ivm mijn filter
 
Heb men kreeftje al tijdje niet zien bewegen denk dat hij dood is
 
Omdat na 1 keer verversen ik ineens heelveel problemen met dit kreeftje heb. Het kreeftje zit rechtop maar beweegt niet hij leeft wel nog is dit een goed teken?
 
Ik zou afwachten hoe het met hem afloopt want daar is weinig zinnigs van te zeggen denk ik. Zoals ik al zei is het niet zeker wat de oorzaak is maar dit gedrag zag je na onderhoud aan je filter. Elke bak heeft een filter dus ik denk niet dat het specifiek aan deze filter zal liggen want ook andere filters moet je af en toe schoonmaken.
 
Ja 2 filters is in princiepe beter, als dan de enen verschoont moet worden, vangt de andere het onbalans op.

Overigens dat die filters voor zo'n groot volume geschikt zou zijn zijn verkooppraatjes, en dat je cpo er zo slecht aantoe is is weldegelijk het gevolg van het schoonmaken van je filter, jammer dat je geen goede testset hebt want nu blijft het voor jouw koffiedik kijken.
 
Ik nam aan dat de TS die 2e filter nu erbij wilde doen om de waarden beter te krijgen of om stoffen af te breken maar dat werkt niet met een nieuwe filter. Ik denk zelf dat 1 Aquaflow 200 op een bakje van 60 liter al flink is. Dan kun je beter de inhoudt in 2x licht schoonspoelen waardoor je altijd bacterien behoudt in het filter.

Zoals ik al zei draaien er hier 4 van deze bakjes op een Aquaflow 100 en zonder problemen hoor.
 
Jammer dat ik dit nu pas lees.

Als een kreeft er zo.aan toe is moet je hem meteen afmaken.

Wat de oorzaak.is word.mij niet duidelijk, ookal maak je een filter t3 grondig.schoon dan heb je niet binnen een paar uur deze problemen.
 
Ik heb nog extra korrels in men filter zitten die zorgen ervoor dat de bacteriën daarin gaan zitten en daardoor superveel bacteriën krijgt
 
Is hij er echt zo slecht aan toe??
 
Jammer dat ik dit nu pas lees.

Als een kreeft er zo.aan toe is moet je hem meteen afmaken.

Wat de oorzaak.is word.mij niet duidelijk, ookal maak je een filter t3 grondig.schoon dan heb je niet binnen een paar uur deze problemen.


Helemaal met je eens Rich want dat heeft tijd nodig.

Yorick, welke kleur hebben die korrels die je bedoelt?
 
Ik heb hem door men papa laten elimineren. Echt zonde. Hij miste in eens ook een oogje. De korrels zijn grijs/wit.
 
Jammer van de kreeft maar goed dit hoort ook bij de hobby.
 
Ja gelukkig heb ik hier uit kunnen leren. Is dit ongeluk hebben niet dat ik later weer hetzelfde probleem zou hebben
 
Je moet nooit in een keer de spons of sponzen te goed uitspoelen want zo verlies je bacterien en dat is hetzelfde bij eventueel onderhoud van je bodem. Als de bodem goed werkt is in de bodem onderhoud plegen eigenlijk niet nodig.
Als je 2 of meer sponzen hebt dan kun je die het beste om en om aanpakken.
 
Ik denk dat het domme pech is, in combinatie met een te laag zuurstofgehalte door het warme weer. Aan je filter kan het nauwelijks liggen, op het volledig schoonpoetsen ervan na. Maar zelfs dan moet je bodem eigenlijk nog voldoende bacteriën hebben om de schoonmaak van zo'n binnenfiltertje op te vangen.

Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een kreeft die op leeftijd was en je kunt eigenlijk nooit echt aantonen waar het door komt, helaas. Afmaken was idd de beste optie en ik zou me er niet door laten weerhouden en gewoon nog een keer een CPO halen.
 
Ok dank jullie wel. Super fijn dat jullie me hebben geholpen. Jammer dat zo iets kleins zo een grote invloed heeft
 
Soms zit het gewoon tegen en heb je domme pech zoals bij alles in het leven;)
 
Ik denk toch dat het geen pech is als je alles zo leest.
Yorick geeft aan dat hij als eerste zag dat de vissen en kreeft raar gedrag vertoonde pas daarna is het filter gedaan als ik het goed lees.
Er wordt ook aangegeven dat er te veel vissen in de bak zitten,hoeveel en wat allemaal precies Yorick?
Warme weer van de afgelopen tijd zorgt voor het oplopen van de temperatuur waardoor het zuurstofgehalte minder wordt,zeker met weinig circulatie.
Weinig zuurstof met ophoping van afvalstoffen door de vele vissen zal hoogst waarschijnlijk toch de oorzaak zijn.

Is niet dat ik perse gelijk wil hebben maar lijkt me wel belangrijk om dit duidelijk te hebben om herhaling te voorkomen natuurlijk.
 
Ik denk toch dat het geen pech is als je alles zo leest.
Yorick geeft aan dat hij als eerste zag dat de vissen en kreeft raar gedrag vertoonde pas daarna is het filter gedaan als ik het goed lees.
Er wordt ook aangegeven dat er te veel vissen in de bak zitten,hoeveel en wat allemaal precies Yorick?
Warme weer van de afgelopen tijd zorgt voor het oplopen van de temperatuur waardoor het zuurstofgehalte minder wordt,zeker met weinig circulatie.
Weinig zuurstof met ophoping van afvalstoffen door de vele vissen zal hoogst waarschijnlijk toch de oorzaak zijn.

Is niet dat ik perse gelijk wil hebben maar lijkt me wel belangrijk om dit duidelijk te hebben om herhaling te voorkomen natuurlijk.

Dat dus
 

Terug
Bovenaan