Corydoras


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hallo allemaal, ik heb een 5 tal Corydoras. Deze heb ik bij een particulier opgehaald toen ze erg jong waren. Het moment is nu eindelijk aangekomen na bijna een jaar dat er eitjes worden gelegd. Nu is mijn vraag is moet ik deze apart zetten en zo ja, zitten daar nog speciale eisen aan?
Mijn overige bewoners zijn een aantal guppen. (edit ik heb zojuist wel gezien dat er een eitje werd gepakt.)
Ik voeg een foto bij dan krijgen jullie een beetje een beeld
 

Bijlagen

  • DSC_0191.JPG
    DSC_0191.JPG
    156.4 KB · Weergaven: 119
  • DSC_0192.JPG
    DSC_0192.JPG
    187.9 KB · Weergaven: 117
Bij mij worden er ook geregeld eitjes afgezet. Na een paar dagen denken diezelfde Corydoras ik heb zin in kaviaar en is het weg šŸ˜… . Ooit een gehad die het had gered.

Gr
Stefan
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Ik heb er inmiddels 4 die het hebben gered. Begonnen met 6 (jong)volwassen C. paleatus.
Ontdek net vanochtend weer zo'n zwiebelstaartje van krap 1 cm lang in de bak. De eerste leg bleven er twee van over, de tweede leg 1 en nu weer 1. Of er tussendoor nog eitjes zijn afgezet en of de babies uit een grotere groep eitjes komen: geen idee! Ik zie namelijk echt nooit die eitjes, en dat in een bak van krap 60 liter....

Als je niet wilt kweken voor de verkoop, dan zou ik lekker de boel zijn gang laten gaan.
 
een update: ik heb toch besloten een aantal eitjes eruit te halen niet wetende dat ze dus allemaal uit zouden komen hahahahahaha hieronder even wat foto's voor de duidelijkheid.
het begon met een paar en uiteindelijk zijn het er erg veel geworden. Ze hebben ook een nieuw verblijf wat voorlopig voldoende is. Ik zit alleen een beetje met het voeren en het weghalen van het voer dat blijft liggen misschien kunnen jullie mij hiermee helpen! al het advies wordt zeer op prijs gesteld!!!.
top.JPG

DSC_0211.JPG
 
Zag een andere topic over corydoras eitjes en hoe of wat misschien dat je hun kan raadplegen
 

Terug
Bovenaan