Corydoras pygmaeus voeding


LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Berichten
49
Leeftijd
36
Goedemiddag allen.

Sinds een week heb ik corydoras pygmaeus in mijn aquarium zitten. Nu merk ik dat voeding een dingetje is. Ik heb van alles geprobeerd maar veel dingen willen ze niet eten.

Wat ik al heb geprobeerd:
- vlokvoer: extrafijn wordt dit opgegeten
- gedroogde muggenlarven: extrafijn wordt dit opgegeten
- granulaat: laten ze liggen
- algentabletten(wafers): heel laten ze liggen. Tot fijn stof gemaakt willen ze soms eten, meestal niet

Nu ben ik op zoek naar voer wat de corydoras pygmaeus erg gek op zijn. Ik las al wat over artemia maar wil liever zelf geen kweek maken.

Heeft iemand een tip?
 
Zijn ze mager? Kan je een foto posten. Kan me niet voorstellen dat cory’s zo moeilijk zijn. Ik denk er eerder aan dat ze voldoende eten, maar dat ze niet perse eten wanneer je dat ziet.
 
Het zijn natuurlijk ook vrij kleine rakkers die geen emmer vol opeten.
 
Je maakt Corydoras heel blij, en houdt ze gezond met spirulina tabletten.
 
Dit zijn er 2 van gisteravond. Volgens mij zijn ze ook niet echt mager. Maar overal lees ik dat ze erg bezig zijn met eten. Die zijn van mij totaal niet. Ze liggen in het zand, zwemmen wat rond. Op het moment dat ik voer blijven ze liggen. Na een tijdje gaan ze pas wat rondscharrelen. Spirulina gaat op mijn lijstje komen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230813_131124_Gallery.jpg
    Screenshot_20230813_131124_Gallery.jpg
    456.6 KB · Weergaven: 72
Ik kan het niet helemaal goed zien, maar ze lijken mij lekker dik. In ieder geval niet dun. Mogelijk verwen je ze en dan hebben ze niet direct behoefte om op het eten te springen.
 
FF inhakend, heb sinds dit weekend een groepje van 9 pygmaeus erbij. Erg leuk en gezellig gedrag.
Ik maak me wel een beetje zorgen om het voeren, met name of ze genoeg binnen krijgen. De neon-tetras en 2 Platy kapen veel van het voer als eerste weg, ook van de bodem.

Enige tips op dit vlak? Hoe zie ik het als ze te mager worden?
 
Rode muggenlarven en Artemia uit de diepvries doen het hier prima.

Allerhande tabletten die op de markt zijn worden dan door andere vissen meegescharreld.
 
Een beetje zinkend voer geven vlak voor dat het licht uitgaat. Cory's zoeken hun voer op reuk en tast, iig hebben ze geen licht nodig, en dan kunnen ze de hele nacht bezig met eten. Overigens moeten nieuwe vissen vaak wel even wennen aan de nieuwe omstandigheden.
 

Terug
Bovenaan