corydora's over zetten


M

margaatje31

Guest
hoi ik heb een vraagje,
ik heb 2 eigen kweek corydora's, deze zijn nu 4 maanden maar nog wel klein. ze hebben steeds in een klein bakje gezeten met ongeveer 20cm water erin.
alleen wil ik ze nu over gaan zetten in onze nieuwe bak en die is ongeveer 60cm hoog
wie weet of ik ze hier in kan zetten omdat ze regelmatig naar boven komen om lucht te halen? (die van mij heb ik het nooit zien doen).... in mijn andere bak waar de volwassene in zitten wel maar die gaan aan het eind van de week ook over alleen maak ik me daar geen zorgen over want die zijn al wat gewend.
 
Goeie vraag!
Ben ook benieuwd naar het antwoord..

Las pas nog een kweekverslag met de Corydoras aeneus waarbij werd gekozen voor een geleidelijk doen stijgen van de waterstand, vanwege het risico dat ze het misschien niet kunnen overbruggen.
 
ik weet niet welk soort, de orange heeft de eitjes gelegd en er zaten er meer in de bak maar het lijkt op de aneus vind ik
 
Indien er genoeg zuurstof in het water aanwezig is hoeven ze niet omhoog. In dit topic zegt Joost1980 (Ervaren Corydoras kweker) het volgende:

Joost1980 zei:
Als ze een paar weken oud zijn hebben ze geen moeite meer met omhoog zwemmen. Darmademhaling (waarvoor ze aan het opppervlak luchthappen) hebben ze in principe alleen nodig als er weinig zuurstof in het water zit.
 
dank je wel! ik heb het terug proberen te zoeken bij joost1980 maar kan het niet terug vinden, er staat ook zoveel op
 

Terug
Bovenaan