Corydora's julii


Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Berichten
129
Leeftijd
35
Hoeveel corydora's julii zou je het beste kunnen nemen als groep in een bak van 240L (120cmx40cmx50cm). Er zitten er nu 5 in vanuit mn vorige bak maar je leest verschillende dingen over de groepsgrootte. Het is niet de bedoeling om ze nu direct aan te schaffen maar ben me even aan het oriënteren of ze beter in een grotere groep gehouden kunnen worden nu ze in een grotere bak zitten
 
Zijn er nog andere bodembewoners in de bak of enkel de Corydoras?
 
Hoeveel corydora's julii zou je het beste kunnen nemen als groep in een bak van 240L (120cmx40cmx50cm). Er zitten er nu 5 in vanuit mn vorige bak maar je leest verschillende dingen over de groepsgrootte. Het is niet de bedoeling om ze nu direct aan te schaffen maar ben me even aan het oriënteren of ze beter in een grotere groep gehouden kunnen worden nu ze in een grotere bak zitten
Hoe groter de groep hoe beter, omdat ze namelijk graag rond scharrelen en scholen samen. Maar niet elke vis heeft daar op elk moment de behoefde aan. Je kan je voorstellen dat een deel samen rond scharrelt terwijl een ander deel van de groep lekker zit te chillen. En hoe groter doe groep hoe minder gauw ze alleen zijn in hun gedrag. Het is als een kudde schapen. 5 schapen gedragen zich ook wel als kudde dieren maar als je er 50 hebt dan heeft dat een heel ander effect 😀
 
Zijn er nog andere bodembewoners in de bak of enkel de Corydoras?
Algeneter saigon 1x & Siameze algeneter 1x naast de 5 corydora's
 
Mocht je er meer bij gaan halen, zou ik eerst wel kijken of het wel echt Julii's zijn. Ik heb de echte nog nooit in een LFS gezien.
 
Welke siamese algeneter? De agressieve (gyrinocheilus) of de andere (crossocheilus)?
Als het de gyrinocheilus is, kun je er eigenlijk niets bij doen en anders kun je er snel een groep van een stuk of 12 van maken.
 
Mocht je er meer bij gaan halen, zou ik eerst wel kijken of het wel echt Julii's zijn. Ik heb de echte nog nooit in een LFS gezien.
Ik haal ze dan bij dezelfde lfs waar ik ze voorheen ook heb gehaald, dus dan zullen het wel dezelfde zijn denk ik. Ze staan iig te koop als corydora julii
 
Welke siamese algeneter? De agressieve (gyrinocheilus) of de andere (crossocheilus)?
Als het de gyrinocheilus is, kun je er eigenlijk niets bij doen en anders kun je er snel een groep van een stuk of 12 van maken.
Serieus is de gyrinocheilus agressief? Ik lees alleen dat ze territoriaal kunnen zijn naar soortgenoten maar verder niet. Hij/zij leefde al aantal jaar samen met corydoras bij een vriendin van me, geen problemen gekend als agressief etc. Hier in de bak doet hij/zij het ook erg goed en is totaal niet agressief voor zover wij hebben gezien.
 
Serieus is de gyrinocheilus agressief? Ik lees alleen dat ze territoriaal kunnen zijn naar soortgenoten maar verder niet. Hij/zij leefde al aantal jaar samen met corydoras bij een vriendin van me, geen problemen gekend als agressief etc. Hier in de bak doet hij/zij het ook erg goed en is totaal niet agressief voor zover wij hebben gezien.
Ja het is vooral territoriaal. Ik heb 2 ancistus en 2 siamese algeneters en de grootste ancistrus doet altijd heel erg beschermend naar het eten wat ze vind echt een bullebak. Terwijl de siamese algeneters super vriendelijk en sociaal zijn naar mn andere vissen. 0% teritoriaal gedrag gezien in me meter bak. Maargoed niet elke vis is het zelfde!

Ohh ik zie wel dat ik de crossocheilus heb die is ook lief gelukkig maar 😁
 

Terug
Bovenaan