Corydoras Habrosus


Corydorasfan zei:
Mijn bron is Joost, ik weet niet of je hem kent. Hij is ook niet meer actief op het forum en hij zei dus dat het vooral te maken had met de instabiele bakjes waarin ze gehouden worden. Naar mijn mening is dit correct, ik heb ook een groep verloren in een bakje van 40 L. Ook speelt de hoogte van de bak een rol, het is bekend dat ze het meestal niet goed doen in hoge bakken.

Ik waardeer Aadmec nog steeds, hij heeft idd veel kennis over de corydoras maar het enige wat ik probeer te zeggen is dat ik de habrosus in een bak met redelijk wat stroming heb gehad en nu een tijd in een bak met amper stroming houd en dat ik geen verschil zie.

Ik 'ken' hem niet, maar heb wel zijn kweekverslagen gelezen. Omdat ik mijn habrosus nog niet zo lang heb (sinds november) kan ik ook nog niet met zekerheid zeggen of stroming echt nodig is, maar ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen, omdat 'men' in de discussies, die ik gelezen heb, toch wel erg stellig was. Het is een beetje frustrerend dat ik deze niet meer kan vinden, maar ik blijf zoeken ;).

Te kleine, instabiele bak zou kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit Aad overkomt en bij Dennis doen ze het juist beter in een kleinere bak. Ik had het er met hem nog over dat we eigenlijk eens moeten proberen om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen van mensen die de habrosus hebben of gehad hebben en dan kijken of we ergens een patroon kunnen ontdekken wanneer het goed gaat of wanneer het juist mis gaat. Het is zo zonde dat er zoveel mensen problemen met deze leuke soort hebben.
 
dus ik kan wel kardinalen houden in mijn 60cm?
En welke soort van de corydoras is het makkelijkst met kweken (en verzorging in een 60cm)?
Ik zat zelf te denken aan de C. panda of C. habrosus. (maar tips zijn altijd welkom)ik heb wel aardig wat stroming in mijn bak voor de zuurstof.
 
aquariumfan123 zei:
dus ik kan wel kardinalen houden in mijn 60cm?

Hahaha, nee.

En welke soort van de corydoras is het
makkelijkst met kweken (en verzorging in een 60cm)?
Ik zat zelf te denken aan de C. panda of C. habrosus. (maar tips zijn altijd welkom)ik heb wel aardig wat stroming in mijn bak voor de zuurstof.

Als je een geheel lege bak hebt wel.
Anders acht ik de kans klein dat je veel zal kweken. Wat zit er nog meer in het aquarium?
 
Het is lastig zeggen welke corydora "het makkelijkst" is, maar hier zijn het de C. Panda die makkelijk eitjes afzetten. Ook de C. Pygmaeus zet hier bijna aan de lopende band eitjes af zonder speciale behandeling. Natuurlijk is dat nog maar een deel van "kweken". Hoe ga je ze groot brengen? Heb je daar extra ruimte voor? Dat zijn wel vragen die je je dan van te voren moet stellen.

Bij mij hebben de Panda's nooit in mijn 60cm bakje afgezet. Ik denk dat ze toen ook nog te jong waren. Eenmaal in mijn 1 meter bak had ik geregeld eitjes. Inmiddels zitten ze in hun eigen kweekbak van 50 cm en heb ik geregeld eitjes.

De Pygmaeus is misschien wat gemakkelijker te houden dan de Habrosus (als ik de verhalen mag geloven).
 
mijn aquarium bestaat uit
5x kardinaal tetra
2x Kegelvlekbarbeel
1x Zwarte neon
1x Algeneter (borstelneus)

(ik weet dat er niks klopt van dit bestand en daarom wilde ik het aanpassen en dus ook een groepje corys in mijn aquarium. Ik wil het kweken niet al te groot starten, eens in de twee, drie maanden eitjes is al meer dan genoeg. ik wil graag uitproberen hoe je moet kweken enz. later wil ik dit dan nog uitbreiden als ik het leuk vind. Daarom was ik op zoek naar een geschikte corydoras.)
 
Volgens mij is in een ander topic al duidelijk aangegeven dat het bijna niet te doen is om met je huidige visbestand in een 60cm te kweken zonder aparte opgroeibak.
Wil je gaan kweken, dan zal je dat of in een aparte bak moeten doen of je hele bestand erop aan moeten passen.
 
aquariumfan123 zei:
dus ik kan wel kardinalen houden in mijn 60cm?
En welke soort van de corydoras is het makkelijkst met kweken (en verzorging in een 60cm)?
Ik zat zelf te denken aan de C. panda of C. habrosus. (maar tips zijn altijd welkom)ik heb wel aardig wat stroming in mijn bak voor de zuurstof.

ik heb vandaag de C. similis in mijn bezit gekregen deze hebben ongeveer dezelfde grootte als de C panda en kunnen qau temp ook goed bij je kardinalen en ju kunt je temp dan zelfs nog iets hoger zetten dan 23 graden
similis
 
Toevallig heb ik twee maanden terug ook deze similis gekocht!
Gaat super goed met mijn garnalen en idd ze blijven wat kleiner en kunnne de temp goed aan. Ze doen het in elk geval heel goed hier.

En een prachtig visje om te zien! Ook heel vrolijk.
 
ik heb ze pas sinds gisteren en heb ze gekozen omdat deze in de uitgroeibakken van betta's moeten en dus iets warmer aan moeten kunnen dus hun gedrag kan ik nog niet bepalen

ps ook omdat ze boven zitten en ik daar niet de hele dag zit
 

Terug
Bovenaan