Corydoras en planten


Nieuwtje

Member
Lid geworden
19 augustus 2022
Berichten
23
Leeftijd
37
In een relatief nieuw aquarium, met dus nieuwe planten, en een zandbodem. Is daar niet het risico dat planten uitgegraven worden door de vissen? Hoe voorkom je dit?
Of is dit risico beperkt als plantjes er een week of 2 inzitten?
 
Hier ook geen probleem, kan me voorstellen dat dat anders is met een L nummer van formaat ofzo.
 
Hier hetzelfde qua planten en corydoras. Mijn zwager heeft dat wel met grote clownbotia als reden dacht ik.
Mn vader heeft er ook 5 in de bak maar zover ik weet doen ze het daar niet maar die heeft een wat grovere bodem. Maar goed dat is dan ook geen Cory.
 
De kleinere corydoras hier nooit gedaan, Sterbai en L-nummers heel ander verhaal. Vooral als er gevoerd is gaan ze letterlijk overal op zoek naar eten en willen ze wel is met de snuit een plantje eruit wippen :DD Gelukkig is het niet hun hobby en valt het dus wel mee!

L-nummers doen het meestal in hun lompigheid dat er wat los komt te zitten of dat er een paar keer met de staart een medebewoner aan de kant wordt gezet en een plantje het dupe is.
 
Ik heb daar nog nooit over nagedacht maar corydoras doen dat volgens mij niet. Grotere Lnummers, ja en mijn agamixis moeten er maar tegen zwemmen, dan komen de planten al naar boven.
 

Terug
Bovenaan