Corydoras Albino mist vinnen


A

Arm schaapje

Guest
Hoi,

Ik heb een vraagje, mijn corydoras albino mist heel veel vinnen. Ik heb er 2, de ander heeft het niet.
Nou is degene die ook zijn vinnen mist zeeer gevoelig voor stress. Zodra er iets veranderd in de bak is ie 3 dagen van slag. Dit uit zich dan in op en neer zwemmen, tegen me kardinalen aan zwemmen en gewoon hard tegen het glas.

Nu vermoed ik dat hij zijn vinnen kwijt is, doordat hij onwijs hard over de bodem schuurt. Persoonlijk vind ik de vis nogal wat autistische trekjes hebben :oops:

Me trigon 190 met zachter spul op de bodem is aan het indraaien, dus ik hoop dat dat straks beter is voor zijn vinnen..
446849arm_schaapje_0_82_img_1143.jpg
[/img]

Op de foto zie je de onderste, de zijvinnen zijn enkel nog 2 kleine "stokjes" zonder vlies. Zijn buikvinnen zijn ook weg..

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
 
Het stompje toont geen witte rand of is rafelig? Als het zo blijft zou het idd van het schuren kunnen komen.
 
Nee dat vertoont het niet...
 
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het wordt veroorzaakt door het grind. Vaak is het een bacteriologisch probleem.
Het is een vrouwtje toch? Ik denk dat de vis na veranderingen mogelijk paargedrag vertoont. Ik zou de vis apart voor vinrot en vervolgens met wat meer soorgenoten plaatsen.
Zie er verder prima uit volgens mij.
 
Ik heb eigenlijk geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Vind het erg moeilijk te zien..
De een is wel een stukje groter dan de andere...
Als ze in me nieuwe bak mogen ga ik er zeker een stuk of 5 bijhalen, ik vind ze zo leuk

Is er nog iets waar ik vinrot aan kan hetkennen? Hij scharrelt nog steeds lekker door de bak?
 
De kleine zal dan toch het mannetje zijn wschl.

Vinrot kan soms heel snel gaan. Ik heb een Corydoras Venezuela die het had toen ik haar kreeg.
Staart bijna weg. Apart behandeld en weer teruggezet. Doet het prima, maar de staart was al te ver weg.

Zekerrr meer Corys nemen.
 

Terug
Bovenaan