corydoras aeneus


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Omdat ik mijn school Corydoras ambiacus maar zeer zelden zie denk ik eraan om wat Corydoras aeneus toe te voegen.
Mijn vragen zijn:
-Is deze soort inderdaad zichtbaarder (dus minder timide).
-Ik heb mijn bak op 25 graden (voor de maanvissen). Is dit een probleem omdat ik zie dat ze eigenlijk bij 23 graden gehouden moeten worden..
 
Aeneus kun je houden tussen 21.0-27.0°C
Maar welke Aenues wil je houden er zijn meerdere synoniemen en soorten.

.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aeneus kun je houden tussen 21.0-27.0°C
Maar welke Aenues wil je houden er zijn meerdere synoniemen en soorten.

.
De gewone (als die er al is). Dus niet de zwarte etc. eigenlijk een soort die het doet bij 25 graden en wat groter wordt. Maar ook goed zichtbaar en dus niet timide is.
 
Ik zou je aanraden om een soort gelijke soort te nemen. Hier destijds 2 verschillende soorten gehad en ik vond het niet mooi (niet bij 2 grotere groepen iig)
 
Ik zou je aanraden om een soort gelijke soort te nemen. Hier destijds 2 verschillende soorten gehad en ik vond het niet mooi (niet bij 2 grotere groepen iig)
Als ik het ga doen (weet het nog niet), doe ik het om de C. ambiacus die ik al heb iets gerust te stellen. Ik verwacht dat als ik een andere (meer zichtbaarder) soort toevoeg de C. ambiacus misschien "aansluiten".

Een gelijke soort toevoegen gaat niet helpen, heb er nu al 35 inzitten ;-) (Mijn bak is 3 meter lang en 75 cm diep, meet heel veel grotachtige schuilplaatsen waar de C. ambiacus graag inzitten.
 
Ik heb goede ervaring met Corydoras sterbai. Ik heb voldoende schuilmogelijkheden maar ik zie ze eigenlijk de hele dag lekker actief in de bak. Ook een wat grotere soort die bij 25 graden te houden is.
 
Ik heb meerdere soorten Corydoras (waaronder C.aeneus) en bij mij laten ze zich allemaal niet heel veel zien. Alleen tijdens het voeren komen ze in beweging en massaal naar voren. Ik heb wel het idee dat dit mogelijk met de leeftijd te maken heeft, vroeger waren ze actiever, nu zijn de vissen ongeveer 7 jaar oud. Of dit echt zo is weet ik niet ;) Bij mij is de Corydoras eques nog het actiefst, erg mooie soort!
 

Terug
Bovenaan