Corydora Loretoensis


Ik heb er 14 gescoord voor in mijn RIO400. Verder is de bodem leeg. Prachtige rustige visjes met een leuke 'uitstraling' en inderdaad die lichte 'metallic grijze' glans. Van de week ook maar eens foto's maken in de avonduren :)

Ik heb ze bij twee winkels gekocht :)
 
Wow,

Dat klinkt als een prachtige groep in een lekker grote bak water. Ze zullen het vast en zeker heerlijk gaan hebben!

Het viel mij op dat ze in eerste instantie redelijk rustig waren. Inmiddels zijn ze lekker levendig en moet ik ze overal in mijn bak zoeken als ik ze wil bewonderen.

Heb je ze bij zowel Utaka als Top Fish gekocht? Beide wildvang in ieder geval!

Ben erg benieuwd naar de foto's...
 
Homerno1 zei:
Heb je ze bij zowel Utaka als Top Fish gekocht? Beide wildvang in ieder geval!

Utaka en de Rifwachter :)
 
Hoe bevallen de Loretoensis?
 
Mij bijzonder goed. Werkelijk prachtige visjes met een mooie glans als ze eenmaal op kleur zijn. Gedrag is, vergeleken met de soorten die ik hiervoor had, iets rustiger. Ik ga er over nadenken ze in de toekomst uit te breiden, 14 stuks op 1.50x50 kan naar mijn idee namelijk wel wat meer. De bodem is (en blijft) verder leeg qua vissen dus dit kan geen kwaad naar mijn idee.

Wel iets om over na te denken, ook omdat het geen goedkope vissen zijn en ik voor echt goede zaken toch meer dan een uur moet rijden.
 
Slecht moment vandaag...

De laatste dagen viel me op dat er 1 C. Loretoensis was die een lichte plek achter het oog had. Leek op een soort beschadiging ofzo. Werd niet groter, veranderde niet van kleur en dat soort dingen. Visje leek het verder prima te doen en zwom met de rest mee en at ook gewoon.

Na de hele dag weg te zijn geweest gaf ik de vissen vanavond weer eten. Lag de C. Loretoensis dood in een hoekje. Vanochtend had ik hem/haar nog zien zwemmen. Dat is wel even balen. De rest ziet er nog steeds prima uit en geen plekjes oid. Ik hoop maar dat het gaat om een ge�nfecteerd wondje dat deze vis fataal geworden is. De komende dagen de rest maar eens extra in de gaten houden.

Hoe gaat het met die van jou?
 
Dat is nooit leuk als er een vis doodgaat. Ik check zelf voor de zekerheid altijd even de waterwaarden en ververs een groot deel van het water. Gewoon uit voorzorg. Hopelijk blijven je andere visjes het goed doen, ik zal voor je duimen!
 
Weer eens even een fotootje van deze heerlijke knapperds, gewoon omdat ik er nog steeds happy mee ben.

Behalve die ene van een week geleden is er geen uitval meer geweest en de vissen zien er nog steeds prima uit. Nog geen "voorplantingssignalen", maar daar doe ik ook niets speciaals voor.

corydora_loretoensis_20.jpg


corydora_loretoensis_10.jpg
 

Terug
Bovenaan