Corydora kweken met maanvissen


Wandelendegarnaal

Well-known member
Lid geworden
10 augustus 2012
Berichten
348
Leeftijd
30
Locatie
West-Friesland
Iemand enig idee hoe ik eieren kan beschermen tegen de vraat van me maanvissen? Zo dra hun zien dat de corys eitjes hebben vliegen ze achter de corys aan en hup weg eieren. Gaat om sterbais.

Ik dacht mischien een mop ophangen ?
 

Bijlagen

  • homemade-spawning-mop-for-killifish-wxx9a7.jpg
    homemade-spawning-mop-for-killifish-wxx9a7.jpg
    43.2 KB · Weergaven: 68
Ik heb tzelfde met mn cichlides en rauwtetra's. Die herkennen het paaigedrag van de sterbai en gaan er achteraan zodra ze het zien. Er is weinig aan te doen dan er bovenop te zitten en de eitjes apart te zetten zodra je kan. Sowieso is dat aan te raden wanneer je ze op wil kweken.
 
Als je ze echt wil kweken dan verdienen ze een eigen bak.
 
Ik doe het altijd met de niet scherpe kant van een aardappelschilmesje.
Dat werkt bij mij altijd prima.
De eitjes blijven eraan plakken en dan kan je ze in een ander bakje doen.
En hier ook een youtube video over corydoras eitjes:

Ik ga binnenkort met je mee doen, ik heb hetzelfde probleem, dus de volgende keer als ze eitjes leggen ga ik ook aan de slag.
 
IMG_20221117_173251.jpg


Het is bij mij ook beperkt gelukt met t uit laten komen van sterbai eitjes. Had er veel meer kunnen hebben maar ben nu trots vier jongen aan t groot brengen 🙂

Succes ermee!
 
Vanaf hoe groot zouden ze vrij gelaten kunnen worden? Ik heb een ingedraaide 45L bak met alleen guppen en garnalen.
Schat de jongen nu n kleine cm groot en ik heb een heel stel pas gelegde eitjes die ik veilig wil stellen in t kleine kweekbakje. Dat kan nu vermoed ik niet omdat de pasgeboren ws als voer gezien gaan worden denk ik?
 

Terug
Bovenaan