cory licht op z'n rug


J

jenee98

Guest
hallo ik heb eergisteren wat vissen gehaald waaronder corys.
dacht in het begin al te zien dat hij het niet lekker had hij licht dus al 2 dagen op zijn zij rug dan weer recht altijd in en om het naaldgras hij hijgt als een hond wat is het probleem en kan ik hem nog helpen voordat het te laat is de rest van de vissen doen gewoon normaal waardes zijn goed namelijk:

ph :7
cu :0
fe :0
no2:0
no3:0
nh4:0
nh3:0
po4:0

temp:24/25.

waardes waren volgens de bijsluiter goed.
hoop dat jullie me kunnen helpen vooral de cory.
 
Over welke bak hebben we het nu?
De rio 125?
Je waterwaardes zijn wel vreemd.. je zou toch op z'n minst meetbaar no2 en po4 willen hebben in een beplant aquarium..
Heb je wel lang genoeg ingedraaid?
Gaat dit om Panda's? Op zich mogen die wel wat koeler.. al verklaart dit niet de problemen..
Wat heb je er allemaal voor vissen bij gehaald? En hoeveel? Een nitrietpiek (niet meetbaar dus misschien geweest) kan ook ontstaan doordat je er te snel teveel vissen in heb geplaatst.
 
Over welke bak hebben we heb anders denk ik hier aan:

Bertus zei:
En ,wat al gezegt,is.
Wil het toch benadrukken,als jij je Cory,s heel wilt houden,en dat ze niet dood gaan.

Die bodem is dus 10 x Niets. Is te brokkelig,en te scherp.
Ik weet niet wie dat aan geraden heeft,maar er is ook aquarium grint,AF gerond.

Je bent nog in de beginfase, Denk er maar over na.

Dit grint is een vuil verzamelaar. zakt er in weg.


Die mooie Botia, zoekt ook in de bodem. Zelfde lot?

Jij zegt,,nog elke dag spijt van m'n papieren plakband achterwand. ??
Bedenk dat maar voor de bodem. die is erger.

No3 moet ook geen 0 zijn. Of je bent net begonnen en in de opstartfase, maar dan zat
er nog geen vis in?

Indien beplant, ook po4? Geef je voeding? Fe? Maar dat heeft niks met de vis te maken.

Weet je ook de gh?

Misschien je koppel kersenbuikjes em aangevallen?

Helpt als je zegt welke bak het is. Kan een vis geweest zijn, kunnen je waarden zijn.

Wel vreemd dat je pas na 2 dagen komt roepen, nu is het waarschijnlijk al te laat.

Misschien een nitrietpiek aangezien ik al zag in je andere albums dat je nogal snel propt en het bestand niet echt ideaal was / is.

Dus helpt als je zegt over welke bak het gaat.
 
dankje voor de reacties,

ten eerste het gaat om de rio die nu 4 weken heeft ingedraaid.
het gaat idd om een panda.
voorderest zit er in

10 zwarte fantoomzalmen
2 regenboogvisjes
7 panda
1 botia
1 algeneter

kh weet ik niet heb die sera testbox daar zit geen vergelijk kleur van kh bij wel het flesje beetje appart.
had idd eerder moeten reageren maar het ging al weer wat beter en nu ineens slecht zie foto's.

425655_0_82_pics_059.jpg


947617_0_82_pics_060.jpg


hoop dat dit genoeg info is.
 
kellemes zei:
Je waterwaardes zijn wel vreemd.. je zou toch op z'n minst meetbaar no2 en po4 willen hebben in een beplant aquarium..

Excuus.. ik bedoelde natuurlijk no3 en po4.
 
Kan veel zijn.

Bacteriele infectie, te snel over wennen. Veel te langzaam over wennen.

Geen idee, is moeilijk te zeggen zo.

Als ik em zo zie en google op corydoras ligt op z'n rug denk ik dat
het voor dit beestje te laat is.

Panda's zitten trouwens lekker op 24 graden. Hoe doe je dat de zomermaanden dan.
Als het 30 graden is buiten, heb je er ook 28 in de bak.

Pin me er niet op vast, wacht op meer reacties, al denk ik dat je zijn lot wel bezegeld hebt door 2 dagen te wachten.

Triest om em zo te zien liggen :( heb vandaag weer een baby cory kunnen verwijderen. Word er niet vrolijker van.
 
ik zou de vis met een tik uit z'n lijden verlossen, helemaal als het al twee dagen zo gaat! Vind dit wel erg sneu!
 
hallo heb zelf een fout gemaakt met da dagen berekening dacht dat hij vanaf vrijdagavond al zo lag maar dat was dus vanaf zaterdag avond toen schoot hij nog weg voor m'n vinger licht is nu uit volgens mij heeft het beestje het loodje gelegd hij beweegt niet met z'n kieuwen en z'n bekkie is open dus dat is einde verhaal jammer genoeg kan wel door het snel overwennen komen trouwens heb ze alleen op temp overgewend niet op water :stom: .
 
goed nieuws mensen,
ik heb de cory ff geholpen hij zwemt weer vrij rond ha zat vast in het naaldgras hij heeft dit denk proberen te eten want het ging er bij zijn bek naar binnen en het kwam er bij zijn kieuwen uit.
dus geen ziekte geen last van overwennen het beestje zat gewoon vast.
echt dom dat ik dit niet eerder gezien heb :oops: .
ben in ieder geval blij dat hij niks mankeerde.
en jullie bedankt voor het meedenken.
 
jenee98 zei:
goed nieuws mensen,
ik heb de cory ff geholpen hij zwemt weer vrij rond ha zat vast in het naaldgras hij heeft dit denk proberen te eten want het ging er bij zijn bek naar binnen en het kwam er bij zijn kieuwen uit.
dus geen ziekte geen last van overwennen het beestje zat gewoon vast.
echt dom dat ik dit niet eerder gezien heb :oops: .
ben in ieder geval blij dat hij niks mankeerde.
en jullie bedankt voor het meedenken.

Wow geen woorden voor. Dat je dat idd niet gezien hebt.

Zou me toch wat meer verdiepen als je iets ziet, en er beter op letten :)

Ben blij dat ie weer rondzwemt.
 
:stom: zal ff langs de opticien gaan haha.
 
valt volgens mij best mee ze zwemmen allemaal vrolijk rond (de cory's).
 

Terug
Bovenaan