Corrydoras Venezuela Orange Witte vlekken en gescheurde staart


MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Berichten
54
Leeftijd
35
Beste ,

Sinds een aantal dagen begint deze corrydoras een soort pigment vlekken te vertonen . Verder lijkt ie tot nu geen raar gedrag te vertonen . Nu is mijn vraag eigenlijk wat zou dit kunnen zijn? Is de vies ziek ? Ik wil hem graag helpen maar ik weet niet zo goed hoe . Ik heb dit nog nooit eerder gehad ( de staart zou kunnen komen door een hele territoriale Ramirezi blue electric)
 

Bijlagen

  • IMG_0765.jpeg
    IMG_0765.jpeg
    1 MB · Weergaven: 42
  • IMG_0767.jpeg
    IMG_0767.jpeg
    839.3 KB · Weergaven: 38
  • IMG_0770.jpeg
    IMG_0770.jpeg
    600.6 KB · Weergaven: 38
  • IMG_0771.jpeg
    IMG_0771.jpeg
    980.4 KB · Weergaven: 39
Als ik het zo zie, heeft je cory zich (waarschijnlijk in paniek) klem gezwommen en heeft daardoor wat wondjes opgelopen. Niet alleen op de staart. Hij voelt zich ook duidelijk niet lekker daardoor. Het kan een individueel ongelukje zijn, maar als je het hebt over een erg territoriale ramirezi kan het vaker gaan gebeuren. Bovendien scheiden cory's een stof af, die andere vissen waarschuwt, maar de al aanwezige hoeveelheid stress vanwege het 'alarmsignaal' verhoogt. Bovendien kan deze stof in hogere concentraties ongezond/ giftig zijn voor henzelf en voor andere vissen in de bak.
Ik zou iig zorgen voor wat meer waterwissels om het alarmsignaal en de gifstof af te voeren en zorgen voor wat meer veilige plaatsen voor je cory's. Of besluiten dat deze combi misschien niet echt ideaal is en iets anders voor één van de 2 vissoorten verzinnen.
 
Als ik het zo zie, heeft je cory zich (waarschijnlijk in paniek) klem gezwommen en heeft daardoor wat wondjes opgelopen. Niet alleen op de staart. Hij voelt zich ook duidelijk niet lekker daardoor. Het kan een individueel ongelukje zijn, maar als je het hebt over een erg territoriale ramirezi kan het vaker gaan gebeuren. Bovendien scheiden cory's een stof af, die andere vissen waarschuwt, maar de al aanwezige hoeveelheid stress vanwege het 'alarmsignaal' verhoogt. Bovendien kan deze stof in hogere concentraties ongezond/ giftig zijn voor henzelf en voor andere vissen in de bak.
Ik zou iig zorgen voor wat meer waterwissels om het alarmsignaal en de gifstof af te voeren en zorgen voor wat meer veilige plaatsen voor je cory's. Of besluiten dat deze combi misschien niet echt ideaal is en iets anders voor één van de 2 vissoorten verzinnen.

Hi Lysia , hier kan ik zeker wat mee ! Super bedankt voor je advies . Ik ga wat mee schuilplekken creëren
 
De coreadorus venezuela orange is er een die vraagt om een goede en juiste waterhuishouding, deze zou goed passen bij een goed draaiende discusbak waarbij de waterwaarde's in acht genomen worden, of vooraf worden aangepast.

Het is een vrij dure coreadorus, en ja echt mooi maar niet zomaar houdbaar in een zeg maar een kraanwaterbak, om het maar simpel uit te leggen.Maar beschouw dit niet als kritiek vooraf, deze soort is in jaren gezien vrij kort qua import verkrijgbaar geworden, en is eigenlijk nog een beetje wildvang.
gr. bert
 
Ik vind ze eigenlijk totaal niet duur, behalve in de LFS dan. Je kan ze redelijk goedkoop vinden op marktplaats, wel onder de verkeerde naam "orange venezuela".
 
De coreadorus venezuela orange is er een die vraagt om een goede en juiste waterhuishouding, deze zou goed passen bij een goed draaiende discusbak waarbij de waterwaarde's in acht genomen worden, of vooraf worden aangepast.

Het is een vrij dure coreadorus, en ja echt mooi maar niet zomaar houdbaar in een zeg maar een kraanwaterbak, om het maar simpel uit te leggen.Maar beschouw dit niet als kritiek vooraf, deze soort is in jaren gezien vrij kort qua import verkrijgbaar geworden, en is eigenlijk nog een beetje wildvang.
gr. bert
Hi Bert , ik moet zeggen dat de andere Corry’s Venezuela het prima doen . Ik geef ze gevarieerd voer en zorg dat de bak goed op temperatuur blijft en doe elk weekend een 1/3 waterwissel . En ja tis wel een kraanwaterbak . Maar ik begrijp dus uit jou advies dat ik bij dit soort dus nog beter de waterwaardes in de gate moet houden ?

Gr
 

Terug
Bovenaan