Controller voor Easy Led 1 upgrade


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hallo,

Ik heb een Aqualantis Fusion met Easyled 1 (upgrade versie) heb ik mij laten vertellen,
Nou begreep ik en las ik dat de Luminus er wel opkan maar alle extra functies niet aankan (Lamp)

Nou wil ik gewoon een simpel controller hebben die automatisch het licht aan doet en uit doet, maar dan wel gedimd dus rustig aan en rustig uit.

(wellicht ook als extra de volgende functies)

- Handmatig Dimmen
- Nachtlamp ( maanlicht)

Ik zou graag ook gewoon een controller willen die gewoon plug en play is ( niet die ik nog moet strippen enz.)

Kan iemand mij adviseren en uitleg geven?
 
Google is je vriend...


Weet ik. Maar jullie zijn mijn beste vrienden :)

Nee even alle gekkigheid op een stok.

Wellicht heeft iemand hier dit ook en kan mij verzekeren dat het keurig werkt.
 
Volgens mij zijn er geen 'plug en play' oplossingen.
Je kan wel bijv. een TC420 kopen en dan je transformator met DC pluggen (met gestript draadeinde aan 1 kant) aansluiten.
Dan kan je het 'redelijk' plug en play aansluiten.
Is hier al veel gedaan, volgens mij onder andere bij Biljoenblik.
 
EASY LED CONTROL 2plus zal dan toch wel goed zijn?


 
Laatst bewerkt door een moderator:
EASY LED CONTROL 2plus zal dan toch wel goed zijn?




Geen maanlicht in elk geval. Heb hem gehad. Zonsopkomst en zonsondergang gedurende een uur. Dat wil zeggen, als je overdag je lampen maar op 75% hebt branden, de zonsondergang maar drie kwartier duurt.

Het is een duur ding en heb hem vrij gauw vervangen door een TC420. Niet plug en play maar heel veel mogelijkheden.

Nog iets over de Easy Led Control. Twee schakelmomenten, maar als je tijdens het eerste schakelmoment kiest voor 75% lichtsterkte, dan is dat per definitie voor het tweede schakelmoment ook zo.

Of dit moet inmiddels veranderd zijn. Groot nadeel vond ik, dus 's avonds geen gedimd licht in de bak, op de zonsondergang na.
 
Geen maanlicht in elk geval. Heb hem gehad. Zonsopkomst en zonsondergang gedurende een uur. Dat wil zeggen, als je overdag je lampen maar op 75% hebt branden, de zonsondergang maar drie kwartier duurt.

Het is een duur ding en heb hem vrij gauw vervangen door een TC420. Niet plug en play maar heel veel mogelijkheden.

Nog iets over de Easy Led Control. Twee schakelmomenten, maar als je tijdens het eerste schakelmoment kiest voor 75% lichtsterkte, dan is dat per definitie voor het tweede schakelmoment ook zo.

Of dit moet inmiddels veranderd zijn. Groot nadeel vond ik, dus 's avonds geen gedimd licht in de bak, op de zonsondergang na.
Oja, ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik dacht dat het 4de exemplaar het pas deed. Rest of beschadigd ontvangen of kaduuk.
 
Oja, ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik dacht dat het 4de exemplaar het pas deed. Rest of beschadigd ontvangen of kaduuk.
Thanks voor je uitleg.

TC420 of de TC421 hoe moet ik die aansluiten? is het echt stripwerk of kan ik daar kabels voor meebestellen?
 
Thanks voor je uitleg.

TC420 of de TC421 hoe moet ik die aansluiten? is het echt stripwerk of kan ik daar kabels voor meebestellen?
Je kunt kabeltjes mee bestellen. Het enige wat je hoeft te doen is de gekochte en gestripte kabeltjes (1 kant) onder een schroefje vast te zetten, zoals bij een kroonsteentje.
Er zijn best wel wat topics over, zal eens kijken of ik mijn eigen topic nog terug kan vinden.
 
Zoals ik aangaf kan je dc-kabels meebestellen. De ene kant plug je dan in de pluggen van je transformator.
Het andere einde bevat gestripte kabels, deze kan je op de TC420 aansluiten.
Er zijn een paar mensen op dit forum die dit reeds zo hebben aangesloten, weet even niet meer wie.
 
is wel een mooi ding zeg.. hoe zit het met kanalen? 1 kanaal is 1 lichtbalk ofso?
 
Easyled 1 ( upgrade) die standaard bijgeleverd wordt bij een Aqualantis Fusion
Hmmm weet niet wat ik er voor LED op heb zitten, moet ik nakijken voor je, maar ik verwacht dat die van jou gewoon dimbaar is.
1 of meerdere balken?
 
Hmmm weet niet wat ik er voor LED op heb zitten, moet ik nakijken voor je, maar ik verwacht dat die van jou gewoon dimbaar is.
1 of meerdere balken?

Ik d8 wel dimbaar Easyled 489 staat erop. 1 balk maar.
 
1 kanaal 1 kleur. Maar bij mijn Fusion 120 is dat niet mogelijk, alles gaat over 1 kanaal.


Ik heb dus 1 adapter die gaat 1 kant naar de stroom. en dan 1 kant met 2 kabels met een rode plug en een zwarte naar 1 Led lamp..

Ik begrijp nog steeds niet hoe ik dit moet instellen qua kanalen enz.. ik ben hier geen held in.


kan iemand mij hierin helpen?
 
Ik heb een fotootje gemaakt van hoe ik het heb aangesloten, monumentje ;)
 
Ik heb dus 1 adapter die gaat 1 kant naar de stroom. en dan 1 kant met 2 kabels met een rode plug en een zwarte naar 1 Led lamp..

Ik begrijp nog steeds niet hoe ik dit moet instellen qua kanalen enz.. ik ben hier geen held in.


kan iemand mij hierin helpen?

Als ik je goed begrijp is dit het antwoord op je vraag.
Ik heb de TC420 dus zonder WIFI.




Aan de linker zijkant van de controller zit een aansluiting met "Power" er boven geschreven, Deze aansluiting moet je niet gebruiken. Negeren dus. Bij de TC420 zit daarnaast een USB poort voor het uploaden van je programma's (van PC naar Controller).


Mijn voeding heeft als er spanning op staat aan één kant een groen lampje. Dat is de kant met het dunne kabeltje. Dat sluit je met behulp van een DC kabeltje aan op de aansluitingen van de controller die 'onder' INPUT staat.

Zoals je ziet de zwarte op V- en de rode op V+


Het andere DC kabeltje gaat naar de lamp toe. Dat kun je aansluiten op elk kanaal onder OUTPUT, ik heb er voor gekozen dat aan te sluiten op kanaal 1.
Het rode kabeltje gaat weer naar de V+. Het zwarte in mijn geval naar CH1 (kanaal 1).

Het stof krijg je erbij cadeau ;)





controller.jpg
 
PLED? en dat is?


IS wel duidelijk alleen hoe doe ik het dan ik heb dus de 2kabels die naar 1 lamp gaat
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Maak eens een fotootje? Anders toch de hulp inroepen van de experts hier.

PLED is de software waar je de programma's mee schrijft die je naar de controller kunt sturen.

Edit: heb je geen CD-rommetje erbij?
 
nee gaat echt om aansluiten van de tc421

dit is een voorbeeld ervan

niet direct hetzelfde lamp maar met die 2 aansluitingen

Ik heb hier nooit mee gewerkte dus ik durf gaan definitieve uitspraken te doen. Ik kijk vanaf nu even mee.
Ik denk dat je de aandacht van de kenners het best trekt als je een nieuw topic opent.

Dit topic ging over de keuze welke controller te kopen. Het nieuwe gaat dan over het aansluiten van de TC421. Geef dan zoveel mogelijk specificaties, ook het wattage van je lamp. Kan belangrijk zijn.
 

Terug
Bovenaan