Congopanchax brichardi bij andere killi's


Blackwaterfish

Well-known member
Lid geworden
27 november 2023
Berichten
60
Leeftijd
18
Zou het mogelijk zijn om de Congopanchax brichardi te combineren met Nothobranchius soorten of de Aphyosemion striatum? Ik ben namelijk aan het uitzoeken of het niet mooi zou zijn om een klein Afrikaans aquarium in te richten van zo een 50 liter. De enteromius jae staat al vast, echter zoek ik nog een killi als showvis (Aphyosemion of Nothobranchius) en een killi die wat meer bovenin leeft (hiervoor zie ik het liefst de Congopanchax brichardi zodat er ook wat blauw aanwezig zou zijn).
 
Nee, alleen een speciaal aquarium volstaat.

Groetjes John.
 
Nee, alleen een speciaal aquarium volstaat.

Groetjes John.
Stel nu dat ik ervoor zou kiezen om enkel de enteromius jae en de congopanchax brichardi zou gaan houden (met eventueel nog epiplatys annulatus). Zou dit dan wel lukken?
 
Qua temperatuur zitten ze 6 graden uiteen...je hebt nog wat uit te zoeken.

Groetjes John.
 
In een 50 liter bakje zou ik gewoon alleen jae houden. Puur regenwater en geen verwarming.
Bestel er gelijk een stuk of 15 voor mijšŸ‘

Groetjes John.
 
Ik denk dat ik dan maar ga kiezen voor de enteromius jae met een nothobranchius of aphyosemion soort of pseudepiplatys annulatus. Ik heb al enkele enteromius jae zitten in een ander aquarium, en ik vind de mannetjes zeer mooi.

Bedankt voor de info, het is namelijk moeilijk om info te vinden over de Congopanchax brichardi. Je komt namelijk veel tegenstrijdigheid tegen op het internet. Soms is het beter om er met iemand die er ervaring mee heeft te spreken. Ik zal ze in de verre toekomst wel eens apart houden.

Ik vind trouwens dat je dat zeer goed doet met het kweken van deze speciale soortjes. Dit is ook voor mij een duidelijk doel voor later.
 

Terug
Bovenaan