Compleet Amerikaans bestand.


P

puntdrukker

Guest
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een nieuwe bak aan het opzetten (achterwand aan het maken). Als deze klaar is zou ik ook graag mijn bestand willen veranderen. Hiervoor heb ik ongeveer 200 a 250 euro nodig. Mijn idee is om 8 discus alenquer te gaan houden samen met 15-20 brochis splendens.

Nu is mijn vraag wat is mijn huidige bestand waard? En hoe zorg je ervoor dat je alle vissen kwijt raakt, hebben jullie hier speciale adressen voor of andere mogelijkheden.

Mijn huidige bestand bestaat uit:
4 Corydoras Sterbai
4 Corydoras paleatus
9 Corydoras Venezuelanus
7 Nannobrycon Eques
1 Sturisoma Panamense
1 Peckoltia compta L134
7 Colombia Tetra
4 kardinaal tetra
1 paardenkop zandhapper
3 symphysodon melon head
3 symphysodon fire red waarvan 1 koppel (meerder keren eitjes geen jongen voor alsnog)
1 ancistrus
1 Pterophyllum scalare sp Rio

Ik hoor graag van jullie weer.
 
Ik vind altijd moeilijk om te zeggen wat iets waard is, Soms mag je gewoon blij zijn dat er uberhaupt interesse in is, Je hebt ook niet echt grootte groepen te koop zou er dus geen prijs aan kunnen hangen.

Ik raak vissen kwijt op Marktplaat,hier op forum advertentie plaatsen. Maar belangrijk is dat je beseft vrijwel nooit terug te krijgen wat je betaald hebt want dan kunnen mensen net zo goed bij een winkel kopen.
 
MSS,

Bedankt voor je reactie, Inderdaad ga ik er ook niet van uit dat ik de vissen kwijt raak voor de prijs wat ik er voor heb gegeven. Ik wil natuurlijk wel het verschil zo klein mogelijk houden met het nieuwe bestand wat ik van plan ben te doen (aanzienlijk minder vissen).

Belangrijkste vind nog wel dat ik geen vissen over houd, anders gaat mijn idee om een mooi rustig nieuw bestand te krijgen te water.
 
Je kunt altijd(bijna altijd) vissen naar de winkel terug brengen, ga van 1/3 uit van je aanschaf prijs en als je geluk hebt verkoop je ze. Soms werkt enkel kopje Gratis zeker je school vissen die kun je best gewoon weg geven want daar heb je te weinig exemplaren van

Nannobrycon Eques
Colombia Tetra
kardinaal tetra

Je corydorassen heb je ook maar paar van dus moet je iemand hebben die ze al heeft, want neem aan dat je niet wilt dat ze slechter terecht komen (4 is namelijk geen groep)

De maanvis vraagt ook weer iemand die al heeft zitten want 1 kun je niet houden zijn groeps vissen.

De discussen vraagt net zo als de maanvis iemand met een wat groter aquarium en iemand die bereid is wat vaker te verversen etc.

Dus kort samengevat denk niet dat je het makkelijkst te verkopen bestand hebt en misschien handig om eens bij winkels te informeren wie weet geven ze je wel wat voer (deden ze bij mij wel)
 
Heb er even over nagedacht en ga het volgende doen.
Vanavond ga de advertenties plaatsen.

6X Discusvissen (1 koppel) �150,-
9X corydoras venezuelanus WV �25,-
6X Colombia Tetra �10,-
6X Nannobrycon Eques (potloodvisje) �10,-
1X L134 Peckoltia compta 7-8 cm �15,-
1X Sturisoma Panamense �7,50

Gratis!
1X maanvis Pterophyllum scalare sp Rio
4X Corrydoras Sterbai
4X Corydoras paleatus
4X Kardinaal Tetra
1X Acanthopsis choirorhynchus (Paardekop zandhapper)
1X Ancistrus zwart, vrouw.
 
Je kan het altijd proberen,
maar vind je prijzen wel aan de zeer hoge kant en vrees daarom dat je met dit bestand blijft zitten.
 
Ben met luc eens, en wat ik al in mijn eerdere post heb gezegd.

6X Discusvissen (1 koppel) �100,- afhankelijk van grootte
9X corydoras venezuelanus WV �15-20,-
6X Colombia Tetra �8,-
6X Nannobrycon Eques (potloodvisje) �8,-
1X L134 Peckoltia compta 7-8 cm �5-10,-
1X Sturisoma Panamense �7,50

Dat lijken me betere prijzen en ook dan vraag ik me af of je ze verkoopt.
 
Bedankt voor de reacties,

Natuurlijk kan ik nog wat schuiven met de prijzen, ik hoop vooral dat ik de hele buts kwijt raak.
 
lastig om alles kwijt te raken denk ik, waarom hou je niet het een en ander :)
zitten gave vissen tussen!
 
Thomba,

Enige die de potentie hebben om te blijven is de L134 en de Sturisoma.

Ik wil graag een rustig bestand opbouwen met alleen Discusvissen (wildkleur) en de Brochis Splendens als bodem bewoners. En maximaal 4 algeneters, beetje het ''less is more'' idee.
 
snap ik, als ik nou in de buurt woonde had ik de cory's van je overgenomen haha
succes!
 
Richvio zei:
Brochis vindt ik niet heel rustig haha. Tenminste in mijn discus
Bak

En bij mij waren ze heel rustig, gingen hun gangetje rond heel het aquarium zonder andere vissen te storen en dikwijls lagen ze in een groepje mooi te rusten op of ander beukenbladeren.
Hele leuke vissen om te houden.
 
luc zei:
Richvio zei:
Brochis vindt ik niet heel rustig haha. Tenminste in mijn discus
Bak

En bij mij waren ze heel rustig, gingen hun gangetje rond heel het aquarium zonder andere vissen te storen en dikwijls lagen ze in een groepje mooi te rusten op of ander beukenbladeren.
Hele leuke vissen om te houden.

In een discus bak is het over het algemeen warm, misschien dat het daarmee te maken had?
 
De kogel is door de kerk.

Ik heb het bestand gewoon compleet op MP gezet, misschien is er iemand die het over wilt nemen.
En ben ik benieuwd naar de reacties die ik er op krijg. Verder ga ik mij niet zo druk maken of ik wel dan niet ga verkopen. Ik zal de link in het te koop stukje zetten.

Iedereen bedankt voor de reacties, en wie weet verkoop ik de hele buts wel.

Groetjes Pepijn.
 
Voor de ge�nteresseerde, de vissen zijn verkocht. Hebben 12 uur op mp gestaan, dus ik ga opnieuw weer een bestand opbouwen.
 
de corydoras sterbai en palaetus wil ik wel graag overnemen. alleen je woont heel ver weg. verzenden is denk geen optie met deze beestjes..
 

Terug
Bovenaan