Colombo Flora Grow Co2 Nano 50 Merk: Colombo


B

Bart87120

Guest
Aangezien ik mijn strijd tegen draadalg aan het verliezen ben.( zie topic draadalg bij opstart)en ik geen chemische lapmiddeltjes wil gebruiken overweeg ik een goedkoop co2 setje in te zetten. Enzo de genadeslag aan de draadalg toe te dienen. Kent er iemand dit setje? Is het stabiel en fijn te regelen?
Of is goedkoop duurkoop?
Dit setje kost 28 euro via bol.com
 
Heeft er iemand ervaring met dit systeem:
APO Nano CO2 systeem tot 75 liter

Zoom


En hoelang doe je met een co2 wegwerpfles van 95 gram in een dichtbeplant 20 liter aquariumpje met garnalen.( dus ook niet te veel co2 toevoegen.)Kan ik hier een magneetventiel tussen plaatsen?
 
Als je co2 behoevende planten hebt is het een optie maar met wat beperkt licht hoef je in de regel met een nano geen co2 te gebruiken. Ik heb diverse nano s draaien maar gebruik nergens co2 maar goed de planten die ik heb zijn wel makkelijk.

Een hervulbare fles van 500 gr zal denk ik goedkoper zijn dan die kleine flesjes.
 
Een hervulbare is inderdaad voordeliger denk ik. Op zo n klein bakje verbruik je niet veel denk ik maar goed een 95gr fles is wel erg weinig.
 
Voor een nano 60 liter gebruik ik een 500 gram wegwerp.

Is een enorme bak goedkoper dan die 95 grams.

Een hervulbare is misschien net weer wat overdreven.

Het wegwerp 500 gram systeem is net wat compacter.
 
Voor een nano 60 liter gebruik ik een 500 gram wegwerp.

Is een enorme bak goedkoper dan die 95 grams.

Een hervulbare is misschien net weer wat overdreven.

Het wegwerp 500 gram systeem is net wat compacter.
Bakken kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken, maar hoe lang doe jij met een 500 grams fles op de 60?
 
Bakken kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken, maar hoe lang doe jij met een 500 grams fles op de 60?

Geen flauw idee. Heb een halfvolle 500 gram erop gezet bij de start van de cube60. Die staat er nu nog steeds.

4 maanden nu al dus.
 
Geen flauw idee. Heb een halfvolle 500 gram erop gezet bij de start van de cube60. Die staat er nu nog steeds.

4 maanden nu al dus.
OK dat is aantrekkelijk! Ik heb erg weinig opgeloste CO2 in het kraantjeswater dus bij mij zal het verbruik wel hoger zijn.
 
OK dat is aantrekkelijk! Ik heb erg weinig opgeloste CO2 in het kraantjeswater dus bij mij zal het verbruik wel hoger zijn.

Heb een ph bodem erin. Ververs met osmose op kh3 en gh6.

Heb ongeveer 10 bpm erop. Is niet veel. Maar het staat er wel net wat frisser bij.
 
Wellicht te laat. Ziet er gelikt uit maar is het niet in praktijk. Flesjes zijn krappies OK er staat nano bij. Buiten dat een gebruiker ervaring. Omdat de regelaar rechtstreeks op de fles zit, is het aantal bellen niet te regelen. Ik heb me suf gedraaid aan dat ding en er niks mee bereikt.

Hoe kan dat?? Een normale regelaar reduceert de werkdruk tot circa 2 tot 4 bar. Een stuk milder als 60. Als ik wou verstellen was ik gewoon een tang nodig.

Uiteindelijk een fatsoenlijke op gehaald. Heb er geen spijt van en geniet er alle dagen van. Niks geen gedraai en gestress. Dat gemak was mij dat geld wel waar.

Dat magneetventiel zeker niet doen mits je s,nachts wakker wilt worden van een knal. Er zit immers 60 bar op. Dus mijn co2 slang was gewoon aan barrels geblazen

Met degelijke setjes heb dat zeer zeker niet.

Toen ik mijn huidige systeem had ging er echt een wereld open.

Alle leden gelukkig nieuwjaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En in het algemeen. Kijk uit met 60 bar. Vind ook dat ze zulke aanbiedings moeten verbieden. Die patronen 95 gram zitten ook in paintball pistolen.

Dus dat patroon(je) zit weliswaar slechts 95 gram de werkdruk blijft 60 bar. Dat giet met geweld. Denk erumme.
 

Terug
Bovenaan