Colisa Chuna vrouw gewond


J

Jameshome

Guest
Hoi allemaal,

Hopelijk weet iemand hier raad.
Sinds iets meer dan anderhalve maand heb ik in mijn 60x30x30 een koppel honinggoerami's goud zwemmen. Beide visjes zijn sinds ze erbij zijn gekomen, aardig verkleurd. De temperatuur van het water zit tussen de 20 en 24 graden, maar het mannetje heeft toch al hele zwarte buik gekregen en probeert regelmatig indruk te maken op het vrouwtje. Het vrouwtje draait soms 1 keer om het mannetje heen, maar zwemt dan zo snel ze kan weg. Ze lijken het niet echt met elkaar te kunnen vinden.

Nu viel het me vorige week op dat het vrouwtje een wondje aan haar zijkant heeft zitten. Dit is nu een witte plek geworden, zoals je kunt zien op de foto's. Ik heb een paar stukjes lavasteen in het aquarium liggen, en dacht dat dit hier misschien door zou kunnen komen, maar eigenlijk heb ik geen idee.
Nu viel het me vandaag op dat ze haar rechtervin helemaal niet gebruikt. Deze zit aan haar lijf vastgeplakt.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Zou ze zichzelf verwonden aan de steen? Of zou het met het mannetje te maken kunnen hebben?

Hieronder het vrouwtje met haar zere vin en de wond:

WhatsApp Image 2018-02-25 at 17.52.12 (2).jpeg


En hier het mannetje:

WhatsApp Image 2018-02-25 at 17.52.11.jpeg
 
Oei, dat is niet zo mooi. Die wond is wel een grote plek, als het mannetje even groot als het vrouwtje is lijkt me het onwaarschijnlijk dat hij dat heeft gedaan. Echter lijkt het mij ook vreemd als ze zich aan de lavasteen verwond heeft dan had ze waarschijnlijk meerdere ondiepe krassen gehad.
 

Terug
Bovenaan