CO2


Karper

Well-known member
Lid geworden
28 januari 2010
Berichten
160
Locatie
Noord Holland
Hoelang gaat bij jullie een fles van 2000 gram mee? Bak 300 liter PH 6,5 - 6,7 wat is voor zo'n bak ongeveer normaal
 
Nou ik heb een bak van 330 liter en doe met 2 kilo zo n 6-7 weken en dan verlaag ik de ph van 7.9 naar 6.8 bij een kh van 9. Hoe hoger de kh des temeer co2 je kwijt zal zijn.
Maar goed ik kan gelukkig laten villen voor nog geen 3 euro per kilo dus dat is voordelig.
 
Nou ik heb een bak van 330 liter en doe met 2 kilo zo n 6-7 weken en dan verlaag ik de ph van 7.9 naar 6.8 bij een kh van 9. Hoe hoger de kh des temeer co2 je kwijt zal zijn.
Maar goed ik kan gelukkig laten villen voor nog geen 3 euro per kilo dus dat is voordelig.
Ik doe ongeveer 5 maanden met een fles KH 4, ph 6,7 aan ph 6,5 uit hoeveel de uitgangs ph is weet ik niet het leidingwater is 7,8 maar het waterleidingbedrijf verhoogt de ph kunstmatig ter bescherming van de leidingen hoeveel het is als je het water een tijd laat staan heb ik eigenlijk nog nooit gemeten
 
Ik doe 5-6 maanden met 2kg, mijn bak is 350L. Mijn PH zit op 6,85 (Met controller). kh zit ook meestal op 5 of 6 als ik het meet. Volgens PWN zit de PH van het water ergens rond de 8. Ook licht, planten, water verversen en hoe (goed) je de CO2 oplost heeft invloed op het verbruik.
 
Nou als ik het zo lees dan wijken de ph waarden niet veel af van de mijne maar ja door een hoge kh van 9-10 hier doe ik veel minder lang met de co2.
Nu gebruik ik een inline diffuser en dat lost ook niet echt optimaal op en dat zal ook zeker invloed hebben.
 
Nou als ik het zo lees dan wijken de ph waarden niet veel af van de mijne maar ja door een hoge kh van 9-10 hier doe ik veel minder lang met de co2.
Nu gebruik ik een inline diffuser en dat lost ook niet echt optimaal op en dat zal ook zeker invloed hebben.
Ik heb ook een inline maar voer de co2 op een iets andere manier mijn bak in, en de co2 lost bij mij wel volledig op ( ik heb er een foto van geplaatst)
 
Ik zie de foto niet hier dus ik neem aan in een ander topic.
Nogmaals de foto op de filter uitvoer zit eerst een aan het oppervlak dan de inline en vervolgens aan de andere kant het met co2 verrijkte water dat laag in de bak wordt gebracht. Ik zie geen belletjes als hij aanstaat verlaagt wel de ph dus het wordt goed opgelost
20230418_100854[1].jpg
 
Ik zie de foto niet hier dus ik neem aan in een ander topic.
Ik heb al twee keer een foto geplaatst maar krijg geen reactie dus ik heb het idee dat er bij mij met de toevoeging van foto's iets mis gaat., en dat het op een of andere manier niet te zien is op mijn computer is hij n.l. wel te zien.
 
Ik werk met een ph controller en heb gemerkt dat deze in de nacht ook regelmatig aanslaat terwijl er geen co2 nodig is nu wil ik tijdens de nacht de toevoer stop zetten en kan geen schakelklok aansluiten tussen controller en magneetventiel omdat de klok bij geen stroom stil gaat staan. Iemand een idee ?
 
Het is wel zo dat je tijdens de nacht door gasuitwisseling co2 verliest en dan moet de co2 in de ochtend weer voor de gewenste ph zorgen en is er dus meer/langer co2 nodig.
Ik denk dat je per saldo weinig zal besparen en men werkt niet voor niets vaak met een controller.
Uitzetten heeft m.i. niet heel veel zin.
 
Het is wel zo dat je tijdens de nacht door gasuitwisseling co2 verliest en dan moet de co2 in de ochtend weer voor de gewenste ph zorgen en is er dus meer/langer co2 nodig.
Ik denk dat je per saldo weinig zal besparen en men werkt niet voor niets vaak met een controller.
Uitzetten heeft m.i. niet heel veel zin.
Als je overdag toevoegt wordt het door de planten verbruikt en omgezet, daarentegen als het in nacht ontsnapt komt het in het milieu. Ik heb het al warm genoeg.:LOL::LOL::LOL:
 
Overdag zal het deels worden verbruikt maar ook dan ontsnapt er genoeg door gasuitwisseling hoor. Ik denk dat de hoeveelheid die ontsnapt niet veel zal zijn als je maanden met 2 kilo kan doen.
 
Overdag zal het deels worden verbruikt maar ook dan ontsnapt er genoeg door gasuitwisseling hoor. Ik denk dat de hoeveelheid die ontsnapt niet veel zal zijn als je maanden met 2 kilo kan doen.
Ik woon niet zo ver van TATA steel die denken nergens aan maar ik wel zou het iets uitmaken denk je. :D:D:D
 

Terug
Bovenaan