Co2


Karper

Well-known member
Lid geworden
28 januari 2010
Berichten
160
Locatie
Noord Holland
Ik wil een JBl diffuser plaatsen maar kan hem niet verticaal plaatsen kan ik hem ook gebruiken zonder er water in te doen voor de bellenteller en wat voor werkdruk heb ik daarvoor nodig ( hij moet horizontaal)
 
In heb ook de inline diffuser altijd gebruikt van JBL en deze zat ook niet goed verticaal maar vaak schuin en heb geen verschil bemerkt. Werkdruk mag wel rond de 2 Bar.
 
In heb ook de inline diffuser altijd gebruikt van JBL en deze zat ook niet goed verticaal maar vaak schuin en heb geen verschil bemerkt. Werkdruk mag wel rond de 2 Bar.
Hij komt boven inde bak te liggen volledig horizontaal dus er komt geen water in de bellenteller.
 
Heb je een foto want je hebt het dan niet over een inline denk ik.
Hier de huidige situatie ik wil de co2 invoer links vervangen door de jbl. De huidige invoer werkt overigens perfect maar die korte bochtjes zijn niet meer te verkrijgen. Nu wordt de co2 met de stroom mee ingevoerd rechts beneden in de bak het werkt prima want ik doe heel lang met met een fles gas maar gezien de ruimte kan ik niet met te wijde bochten werken
20230409_120744.jpg
 
Voor de duidelijkheid links eerst een uitstromer voor het oppervlak dan de invoer co2 en rechts de uitstroom onderin alwaar de co2 terecht komt.
 
ik heb de vraag gesteld omtrent de jbl diffuser de situatie was niet helemaal duidelijk . Inmiddels heb ik hem geplaatst en het werkt perfect er komen helemaal geen belletjes meer in de bak en als hij aanslaat daalt wel de Ph dus het werkt
 

Bijlagen

  • 20230418_100854[1].jpg
    20230418_100854[1].jpg
    136.8 KB · Weergaven: 52
Ik schaf mij een reserve membraan aan ter afwisseling als de huidige schoongemaakt moet worden hoe maak ik deze het beste schoon
 
Ik haal er meestal een borstel door die ik gebruik voor de slangen en je kan hem volgens mij ook in verdunde bleek zetten maar dat kan @biljoenblik je denk ik beter vertellen.
 
Ik haal er meestal een borstel door die ik gebruik voor de slangen en je kan hem volgens mij ook in verdunde bleek zetten maar dat kan @biljoenblik je denk ik beter vertellen.
Ja, het membraan kun je een paar uur in bleekwater leggen (1:1).
Daarna afspoelen met warmwater en dan nog een uurtje in keukenazijn (puur).
Dan is het membraan weer als nieuw.
Ipv bleekwater kun je ook 6% waterstofperoxide gebruiken.
 

Terug
Bovenaan