CO2 vraagjes


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
455
Locatie
Gelderland
Hoi,
Ik heb vanmiddag een CO2 set geïnstalleerd die ik nog had staan. Hij staat op mijn Rekord 800 (netto 100 liter). Vroeger voegde ik Co2 toe met behulp van een PH controller. Maar nu draait hij op een tijdschakelaar. Ik heb de volgende vragen:
  • Met hoeveel bellen kan ik het beste starten?
  • Welke CO2 continu test raden jullie aan en moet hier nog een KH en/of PH test bij aangeschaft worden?
  • Hoe lang voordat het licht aangaat moet de CO2 aan en hoe lang voordat het licht uit gaat moet CO2 weer uit?
 
  • Met hoeveel bellen kan ik het beste starten?
  • Welke CO2 continu test raden jullie aan en moet hier nog een KH en/of PH test bij aangeschaft worden?
  • Hoe lang voordat het licht aangaat moet de CO2 aan en hoe lang voordat het licht uit gaat moet CO2 weer uit?

Laag beginnen. Ik zou zeggen 30.

Ik vind de houder van Jbl erg fijn. Duidelijk afleesbaar en klein. (Jbl Permanent Test Co2 + Ph)

Over uitschakelen van co2 kan je lang discusseren. Die van mij zat samen met het licht op 1 timer, werkte prima.
 
Hoi! Met hoeveel bellen je moet beginnen hangt denk ik heel erg af van hoeveel planten je hebt. Ik zou veilig starten met iets van 25 bellen per minuut, maar misschien hebben anderen daar een beter advies voor. Ik heb een sterk beplante bak van netto ongeveer 80 liter en voeg 80 bellen per minuut toe.
Continutest van colombo bevalt mij goed, mooi klein dingetje.
Ik zou de CO2 anderhalf tot twee uur voor je licht aan gaat starten en net zoveel tijd voor je licht uit gaat. Bij mij werkt dat al een hele tijd prima. Heb alles wel eens gemeten en met deze tijden kwam ik op een mooi gehalte als het licht aan gaat. Succes er mee!
 
Ik zit ook op 80 bellen op een 125 literbak. De co2 gaat 1,5 uur voordat het licht aangaat aan en uit idem dito. De JBL continutest is wel goed en bij lid Backplay kun je goedkoop vloeistof bijbestellen.
 

Terug
Bovenaan