CO2 toevoer stopt


DannyF

Member
Lid geworden
14 mei 2018
Berichten
12
Leeftijd
64
IK heb een Dennerle CO2 Drukregelaar Carbo Night met geïntegreerd magneetventiel voor nachtuitschakeling in combinatie met een tijdschakelaar. Het komt vaak voor dat in de ochtend, ondanks dat het magneetventiel ingeschakeld is, er geen CO2 toegevoegd wordt. Ik kan moet het ventiel dan helemaal open draaien en opnieuw instellen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Voor je probleem heb ik geen oplossing maar wel zie ik vaak moeilijkheden met geïntegreerde systemen. Vandaar dat mijn advies altijd is koop alle elementen apart! Bij problemen van een deel is vervanging altijd nodeloos kostbaar doordat ook andere vast aangekoppelde delen vervangen moeten worden.
 
lijkt herkenbaar met het probleem dat ik in 1 van mijn vorige posts heb gezet.
link

Bij mij was het het terugslagventiel in de bellenteller.
Symptomen: na afschakelen magneetventiel steeds veel minder bellen. Moest echt de druk verhogen zodat er plots grote hoeveelheid co2 'losschoot', waarna ik weer kon bijregelen.

Stappen die ik heb genomen:
- Eerst zoeken op lekkage met een sopje
- doet het probleem zich nog voor : Elk onderdeel 1 per 1 afkoppelen. Bellen tellen. Stroom magneetventiel uit/aan en terug bellen tellen. Tot het probleem zich niet meer voordoet. Dan vreugdedansje maken na opgelopen frustratie. fin. :DD
 
Volgens Dennerle moet de minimale druk 0,2 bar zijn. Echter kun je met de Dennerle CO2 Drukregelaar Carbo Night geen druk controleren. Gisteren ingesteld op 30 bellen/min. Magneetschakelaar uit en na 5 minuten weer aan, geen bellen :-(.

Ik krijg van Dennerle een nieuwe opgestuurd.
 
Nou dat is snel opgelost en ik hoop dat de andere beter zal werken.
 
Ik hoop het ook. Goede les voor een volgende keer: koop onderdelen niet gecombineerd.
 

Terug
Bovenaan