CO2 set voor Juwel Rio 180


varkje

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2023
Berichten
46
Leeftijd
64
Goedemiddag,

Voor mijn aquarium met redelijk veel planten zoek ik een betaalbare CO2 set.
Welke kunnen jullie me aanbevelen?
Ik ben een beginnner op dat gebied en weet dus niet precies wat ik nodig heb.
Ook zou het fijn zijn niet net gelijk straatarm te zijn na aankoop van een CO2 setje :).

Groetjes

Anne
 
Je kan ook op MP kijken voor een complete set en het liefst met een fles van 2 kilo.
 
Ik geef toe ze zijn niet goedkoop, maar als diffuser kan ik de de Dennerle CO2 flippers aanraden daarmee gaat maar weinig CO2 verloren, je wilt dat spul tenslotte in je water hebben, niet in de atmosfeer ?
 
Ik heb ook wel goede ervaring met flippers maar in de regel is het niet de meest zuinige manier van toevoegen. Met veel geduld en tunen kun je het toch vrij zuinig krijgen.
 
Mijn raad zou zijn zonder direct een merk te noemen waar ik overigens niet direct goede ervaringen mee heb: Zorg ervoor dat je dat je producten koopt die niet beslist aan andere producten van hetzelfde merk gekoppeld moeten worden. Werk met standaard waarden! Merken kennen vaak hun eigen waarden waar alleen de eigen producten op passen! Zorg er ook vraag dat alle elementen benodigd afzonderlijk en niet aan elkaar zitten. Een magneetventiel welke vast zit aan een drukregelaar is bijvoorbeeld een slecht idee. Zoiets is bij aanschaf duurder maar ook daarna wanneer een deel stuk gaat en het hele ding moet worden vervangen. Zelf heb ik mijn apparatuur gekocht bij tante Ali. Om geheel automatisch systeem overigens dus met een PH electrode en een controller. Ook kan ik een diffuser aanraden die je op foto 1 ziet. Die klein is, goed weg te werken dus, en goedkoop en zeer goed werkt.
Dit was de controller met electrode:
 

Bijlagen

  • full-view.jpg
    full-view.jpg
    55.8 KB · Weergaven: 40
Dank jullie allemaal voor alle reacties!
Ik heb iets gevonden van Dennerle, een basis setje wat werkt met gist.
In eerste instantie werkte het niet waarna ik een beetje gist heb opgelost in lauw water en een klein schepje suiker.
Dat bij het apparaatje gedaan en het werkt prima!
 
Goed om te horen dat het goed werkt nu.
 

Terug
Bovenaan