CO2 magneetventiel 'ratelt' af en toe


K

Koekwaus

Guest
Op mijn CO2 installatie heb ik een magneetventiel zitten. Deze maakt af en toe een ratelend geluid (alsof hij heel snel aan-uit-aan-uit-aan-uit gaat). Hebben meer mensen dit? Of is mijn magneetventiel stuk?

Ik heb geen PH controller, gewoon een magneetventiel direct in een tijdschakelaar.

Ik heb een keer met zeepwater gezocht naar CO2 lekken een paar weken geleden, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Dat er wat in het magneetventiel is gekomen?
 
Als dat enkele weken geleden is dan zou dat naar mijn idee geen verband ermee houden. Ik hoor alleen een klik bij het aan en uitgaan dus er is denk ik iets niet goed in het magneetventiel.
 
Misschien ook je tijdschakelaar die toch af en toe aan en uit gaat? Doetie het ook zonder tijdschakelaar er tussen?
 
Ja nu je het zegt kan het ook aan de schakelklok liggen. Daar was ik ook nog niet opgekomen dus:stom:
 
Ik ben benieuwd. Zelf heb ik die van de Action en die gaan niet echt lang mee en gaan dan ook ratelen zeg maar al is dat hier wel constant.
 
Ik ben benieuwd. Zelf heb ik die van de Action en die gaan niet echt lang mee en gaan dan ook ratelen zeg maar al is dat hier wel constant.
Hoe lang is lang? Ik heb die van mij net iets langer dan een jaar, nieuw gekocht bij CO2art
 
Denk dat het inderdaad ergens een kabelbreukje of slecht contact zit.
Magneetventielen zijn daar behoorlijk gevoelig voor weet ik uit werk ervaring.
Probleem is uitzoeken waar het dus precies zit, beetje met kabels wiebelen en overal een beetje tegen aan tikken.
 
Nou na een jaar gaan ze in de meeste gevallen wel wat ratelen maar ja voor die prijs kun je ook niet echt kwaliteit verwachten.
 
Nou na een jaar gaan ze in de meeste gevallen wel wat ratelen maar ja voor die prijs kun je ook niet echt kwaliteit verwachten.
Je hebt hebt het nu over de tijdschakelaars? Ik heb ook van die goedkope dingen idd. Ik dacht even dat je het over het magneetventiel had, daar heb ik wel serieus geld voor neergelegd (100 pond voor regelaar en magneetventiel destijds)
 
Denk dat het inderdaad ergens een kabelbreukje of slecht contact zit.
Magneetventielen zijn daar behoorlijk gevoelig voor weet ik uit werk ervaring.
Probleem is uitzoeken waar het dus precies zit, beetje met kabels wiebelen en overal een beetje tegen aan tikken.
Ja kabelbreuk of slechte voeding, slecht contact in het stekkertje kan ook
 
Hoi,

Meet de spanning eens op het magneet ventieltje terwijl hij aan staat. Ik weet niet of het een 24 volt type is maar als dat zo is mag je ongeveer 2,5 volt er boven zitten of er onder. als het dus minder is dan 22 volt wordt het een geval doe ik het of doe ik het niet. Dit is meestal het probleem met ratelende magneet spoelen.
Overspanning zal je niet snel zien.

Als een kabel niet deugt kun je ook vage spanningen zien en heb je hetzelfde beeld.

Groet,

Jan,
 
Vandaag kwam ik erachter dat ie het ook doet wanneer de tijdschakelaar er niet tussen zit, heb ik die in ieder gavel uitgesloten
 

Terug
Bovenaan