co2 loopt niet


60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Hallo

Een paar dagen geleden bleek dat ik te veel co2 in mijn aquarium had omdat de vissen allemaal boven in zaten naar lucht te happen en er zijn er 2 aan dood gegaan.

De drop checker geef licht groen tot geel aan (gebruik een drop checker waar je ook

aquariumwater in moet )

Ik gebruik een ph controller en die was in gesteld op 6.9

Ik heb de ph controller opnieuw geijkt en afgesteld op een ph waarde van 7.0

Nu loop alles weer maar de toevoer van co2 staat stil omdat de ph controller blijft schommelen tussen 6.5 en 6.9 dus slaat hij niet aan.

En dit is al een 1.5 dag zo.

Zit er dan nog zoveel co2 in het water doordat hij niet aan slaat ?

IK heb trouwens een nieuwe drop checker besteld dus dat probleem is opgelost waar je geen aquariumwater
in hoeft te doen alleen speciaal water met een paar drubbels.

gr. Jos
 
Je systeem werkt naar behoren.
Je hebt hem in gesteld op 7 en daar zal het systeem op sturen als de ph boven de 7 komt.
Snap dat je hem niet in wilt stellen op 6.5 maar als je hem niet lager zet dan 7 zal hij nooit aan slaan zegmaar.

Meestal is kraanwater al rond de 7, wat inhoud dat je waarschijnlijk iets hebt wat je water iets aanzuurt.
Of het is de tolerantie van de ph probe..

Hoe dan ook je water zal niet snel boven de 7 uit komen, en dus zal je systeem ook geen CO2 toe gaan voegen
 
Hallo Tuinkabouter

Ik vind het een beetje raar dat hij blijft schommelen tussen de 6.5 en 6.9 want mijn aquarium is 260 liter en
vol met planten dus zou ik denken die zijn aardig wat co2 nodig maar blijkbaar niet.
 
.4 schommeling kan ook door instraling komen van andere elektrische apparaten komen in je aquarium

Heb wel eens iemand voorbij zien komen waarbij de ph een volle punt zakte op het moment de lampen aan gingen..
 
Hallo
Ik heb het niet goed gehad de ph controller schommelt tussen 6.95 en 6.99 en
niet wat is zei van 6.5 en 6.9
 
Maar wat ik raar vind dat op het moment dat is constateer dat er teveel co2 in de aquarium zit
en dan de ph controller terug zet op 7.0 dat het wel bijna 2 dagen duur voordat hij weer co2 toevoegt.
 
.04 schommeling is niks joh..
En dat het 2 dagen duurt voordat de zuurgraad dermate veranderd dat je controller reageert klinkt aannemelijk hoor
 

Terug
Bovenaan