CO2-installatie niet goed? Hoge werkdruk en weinig bubbels


variatietip

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2013
Berichten
123
Ik zal wel niet de eerste zijn die worstelt met de CO2-techniek. Alle tips zijn welkom!

Na een dry start van twee maanden heb ik voor het eerst water in de bak gedaan en alle techniek geïnstalleerd. Ik heb het idee dat er in verhouding weinig belletjes uit mijn diffusor komen. Ook lijkt de werkdruk te hoog maar volgens mij kan ik die niet instellen. Iemand enig idee?

180l
Nog geen vissen

Met 170 CO2-bellen per minuut komen er vijf sliertjes belletjes uit mijn diffusor. Zie filmpjes/foto’s.

Op youtube zie ik overal echt een golf aan belletjes bij al 30 bellen/minuut of zo? Ik krijg dit alleen als ik hem echt hardcore op iets van 300 bellen p/m zou zetten.

Uiteindelijk wil ik naar 20 bellen p/m maar ik zie dan echt 0,0 belletjes uit de diffusor komen. Maar als ik dat buisje (zonder diffusor) in het water doe komt toch elke drie sec 1 bel eruit. Dus dit komt dan wel weer goed overeen? Ik had trouwens al een tweede diffusor gekocht maar die geeft hetzelfde resultaat.
 

Bijlagen

  • E49319FD-CCEE-44D8-910E-4D88364A6CCA.jpeg
    E49319FD-CCEE-44D8-910E-4D88364A6CCA.jpeg
    151.4 KB · Weergaven: 63
  • IMG_5862.MOV
    10.9 MB
  • E2CA4E37-4C78-4295-88D7-74CA6427E937.jpeg
    E2CA4E37-4C78-4295-88D7-74CA6427E937.jpeg
    137.4 KB · Weergaven: 62
  • FullSizeRender.MOV
    31 MB
welk merk diffuser is dit? En heb je 'm 24 uur laten inweken? edit; En waar heb je die set gekocht?

Ik heb de diffuser (Twinstar) niet laten inweken. Hij hangt wel al drie dagen in het aquarium. Of doel je echt op schoonmaakmiddelen?
 
Laatst bewerkt:
Twinstar CO2diffusor - Type: Large (gekocht bij Azaqua + Amazon)

NICREW CO2 Drukregelaar Aquarium, CO2 drukregelaar met 2 manometer, magneetventiel en blaasmeter voor aquarium (gekocht bij Amazon)​

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben optimistisch gestemd want volgens mij was het kabeltje ergens lek. Ik had een oud kabeltje gebruikt en ineens ontzettend veel bruis uit mijn diffusor. Toen verplaatste ik het kabeltje weer en vervolgens geen bellen. Typisch… Ik weer opnieuw frunniken en ineens merk ik dat er wat bruis ontstond bij de bellenteller (ik had er wat zeepsop opgesmeerd als test). Ik weer die bellenteller opnieuw los- en aandraaien. Nu loopt alles vlotjes en krijg ik heel wat bruis bij een paar tellen. 😃
 

Terug
Bovenaan