Co2 hoeveelheid??


J

Jpauliss85

Guest
Heeft iemand ervaring met deze indicator? Heb dezdn mijn juwel rio 180 hangen (zie foto). Deze blijft blauw, heb nu 2 weken co2 in mijn bak, en staat op 60 bellen per minuut. De defusor zit links op de achterwanden de indicator links voorin op de voorruit. De co2 wordt gestuurd met een magneet ventiel gelijk met de verlichting van 13:00 tot 31:00 Wat doe ik fout, of moet ik gewoon de co2 verhogen? Zie tevens de foto van de waterwaarden.
colombo-indicator-450x600.jpg
Screenshot_2018-02-15-19-25-13.png
IMG_20180210_164027.jpg
 
Weet je de ph en kh van vandaag ook? Als die blauw blijft is het vaak een kwestie van verhogen.
Weet je ook of de ph is gezakt door de toevoeging van co2? Als de ph niet is gezakt dan moet je de co2 verhogen en dan zal de indicator wel mee verkleuren bij voldoende co2.
 
Sorry vergeten bij te zetten de bak is 180 liter. De waardes van de ph is op dit moment 7 en de kh 10, naar mijn idee zijn deze waardes eigenlijk continu stabiel gebleven.
 
Je voegt gewoon te weinig CO2 toe. Zou de hoeveelheid bellen flink opschroeven. En 2 uurtjes eerder dan het licht aangaat alvast gaan beginnen met doseren.
 
En met flink opschroeven bedoel je bijvoorbeeld deze te verdubbelen? Om hem eerder in te laten komen zal ik van het weekend even een extra tijdschakelaar aanschaffen.
 
En met flink opschroeven bedoel je bijvoorbeeld deze te verdubbelen? Om hem eerder in te laten komen zal ik van het weekend even een extra tijdschakelaar aanschaffen.
Ja. En als je toch aan het inkopen bent ook een 'normale testkit' aanschaffen ipv een telefoonapp :thumbs:
 
Of je KH laten zakken, deze is ook wel aan de hoge kant.mits je test resultaten kloppen.

pH-KH-CO2-tabel.jpg
 
Een andere watertest stond al in de planning, leek zo handig toen de verkoper het uitlegde, wilde die dag een druppeltest aanschaffen en ben met dit naar huis gegaan, achteraf misschien niet de beste keuze. Zou het misschien kunnen zijn dat de co2 niet goed wordt meegenomen in de stroming? Uitlaat van het intern filter staat naar de achtewand gericht? Zou het helpen om de defusor hier recht onder te plaatsten of de uitstroom van het filter een andere kant op zetten?
 
Je kan met wat diepvries voer of waterverbeteraar vaak wel testen hoe de circulatie is.
 

Terug
Bovenaan