CO2 gaat niet goed door spraybar?


En als je de zuigbuis van je filter eens aan de andere kant hangt?
Oef.... dat gaat ie niet redden. Ik heb indertijd de slangen zo kort mogelijk gemaakt, dus een meter opschuiven gaat niet lukken.
 
En als je de zuigbuis van je filter eens aan de andere kant hangt?
Dan moet het water wel links door de bak heen.
Klopt helemaal maar als deze zoals nu rechts hangt dan heb je daar aanzuiging en daardoor trekt dat volgens mij ook water links uit de bak aan wat weer voor de benodigde circulatie zorgt. Daarbij zuig je dan water uit de bak waar co2 in is opgelost en dat zal via de spraybar terugkomen en ook links maar dan moet het wel goed worden opgelost want wat niet is opgelost is niet voor de planten beschikbaar als dat de bak uitvliegt.
 
Oef.... dat gaat ie niet redden. Ik heb indertijd de slangen zo kort mogelijk gemaakt, dus een meter opschuiven gaat niet lukken.
Misschien om het probleem uit te sluiten tijdelijk een koppel stukje er tussen zetten.
En een paar meter slang zijn de kosten ook niet.

D17BDD01-B9F3-4884-B5EB-4A03387022E6.jpeg
 
Misschien om het probleem uit te sluiten tijdelijk een koppel stukje er tussen zetten.
En een paar meter slang zijn de kosten ook niet.
Nee klopt helemaal en ik zou ook nog voor het testen een stuk tuinslag er tussen kunnen zetten. Ik ga even checken wat er nog in de garage ligt, want manlief heeft zoveel spullen waarvan ie niet eens meer weet dat ie ze heeft, wat hierbij zou kunnen helpen, beetje Macgyveren (y)
 
Misschien snap ik het niet hoor, dus ik heb even met mijn artistieke kunsten een tekening gemaakt. Ik snap dus niet, als de blauwe stipjes de Co2 is, hoe dit dan aan de linker kant moet komen met een goede circulatie. Naar mijn idee kan het met deze circulatie daar niet komen?
Bekijk bijlage 335210

Neemt niet weg dat ik ook een andere atomizer/diffuser/reactor kan aanschaffen. Maar zou het graag willen begrijpen;)
Kleinere fijnere bellen worden makkelijker meegenomen door de stroming, terwijl grotere bellen minder ver komen en mogelijk ook opstapelen in de spraybar.

Ik heb zelf een 120cm bak met ook een spraybar langs de hele lengte. Overal heb ik gewoon fijne CO2 belletjes/mist.

Dezelfde opstelling ook met de inlaat aan dezelfde kant als waar de spraybar begint :)
Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.

PS: vind de tekening trouwens goed gelukt 😆
 
Ik ben het met Lizzy eens en hier werkt dat op dezelfde manier. Ik zou zelf dus anders eens kijken naar een andere inline diffuser want zoals je ziet kan het wel goed werken.
 
PS: vind de tekening trouwens goed gelukt 😆
Thanks :LOL:


Kleinere fijnere bellen worden makkelijker meegenomen door de stroming, terwijl grotere bellen minder ver komen en mogelijk ook opstapelen in de spraybar.
Nou dat is ook een mogelijkheid.
Ik heb zelf een 120cm bak met ook een spraybar langs de hele lengte. Overal heb ik gewoon fijne CO2 belletjes/mist.

Dezelfde opstelling ook met de inlaat aan dezelfde kant als waar de spraybar begint :)
Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
Nou precies, in mijn Lido werkt het ook, het enige verschil is de atomizer. Dus ik zal het denk ik toch daar moeten zoeken.
Dank je wel voor het meedenken(y)
 
Ik ben het met Lizzy eens en hier werkt dat op dezelfde manier. Ik zou zelf dus anders eens kijken naar een andere inline diffuser want zoals je ziet kan het wel goed werken.
Ja precies.... ik ga een andere bestellen en als dat ook niet werkt, de reactor(y)
 

Deze gebruiken Lizzy en ik maar dan via Aliexpres onder de naam Up Aqua en daar is hij veel goedkoper.
 

Deze gebruiken Lizzy en ik maar dan via Aliexpres onder de naam Up Aqua en daar is hij veel goedkoper.
Maar duurt wel een stuk langer! Want deze komt uit China en niet uit een AliExpressopslag ergens in Europa.
 
Ik heb de nieuwe atomizer/diffuser binnen, het keramische tunneltje is aan het voorweken.
Weet iemand als ik de diffuser op de slang ga vervangen, of ik het co2 slangetje, waar ook het terugslagventiel op zit, er zo af kan halen? Of moet ik dan het gehele systeem , dus de fles dichtdraaien?
 
Ik heb de nieuwe atomizer/diffuser binnen, het keramische tunneltje is aan het voorweken.
Weet iemand als ik de diffuser op de slang ga vervangen, of ik het co2 slangetje, waar ook het terugslagventiel op zit, er zo af kan halen? Of moet ik dan het gehele systeem , dus de fles dichtdraaien?
Als je magneetventiel dicht staat kun je het slangetje gewoon vervangen zonder de fles dicht te draaien.
Kan nog wel wat restdruk op staan.
 
Een beetje late reactie, maar heb het zelfde probleem gehad met mijn atomizer en eeen spraybar. Omdatbde druk te hoog was in de slang kwamen (gebruik Eheim
 
1250 liter per uur. Daardoor kwamen de bellen er groot uit. Heb destijds groter gaatjes gemaakt en de spraybar aan het eind iets omhoog gezet. Dat hielp een heel stuk. Uiteindelijk het er toch afgehaald en het uiteinde van de slang gemonteerd in een oude stromingspomp die vervolgens de bellen nog meer kapot maakt en ze de hele bak door verdeeld
 
1250 liter per uur. Daardoor kwamen de bellen er groot uit. Heb destijds groter gaatjes gemaakt en de spraybar aan het eind iets omhoog gezet. Dat hielp een heel stuk. Uiteindelijk het er toch afgehaald en het uiteinde van de slang gemonteerd in een oude stromingspomp die vervolgens de bellen nog meer kapot maakt en ze de hele bak door verdeeld
Dan is de atomizer niet goed. Het debiet zou niet heel veel uit moeten maken. Hier heb ik ook wel grote pomp erop staan en hele fijne belletjes
 

Terug
Bovenaan