CO2 fles leeg...


R

robru

Guest
... Maar er staat nog wel druk op, moet ik die zelf buiten afblazen. Of regelen ze dat verder bij een afvalstation?
 
Gewoon losdraaien, niet te ver. Dan blaast ie zo leeg.
 
Heb ooit vernomen dat je die niet kompleet leeg moet blazen. Er komt dan lucht in. En ook vocht.

Lucht condenseerd niet. Dus je inhoud aan CO2 wordt minder. Vocht laat de fles roesten van binnen icm met CO2 geeft koolzuur.
 
eb ooit vernomen dat je die niet kompleet leeg moet blazen.
Klopt, dat heb ik ook wel eens gehoord. Heb de kraan net dichtgedraaid, want er begon zich ijs aan de buitenkant van de fles te vormen. De rest mag het vulstation doen. Dan is de fles meteen ijskoud bij het vullen.
 
Waarom de fles eigelijk helemaal leeghalen?;)
 
Wat is het voordeel van niet helemaal leegmaken?
Nou, wij doen bijv. in een 500g fles, gewoon weer 500g in, zit een weegschaal onder. Dus als je hem niet helemaal leegmaakt, dan heb je er dus meer CO2 inzitten.;)
 
Dus als je hem niet helemaal leegmaakt, dan heb je er dus meer CO2 inzitten
Aha, dus ik heb dom gedaan door hem af te blazen? Dacht dat de fles leeg moest zijn voor het hervullen.
 
Aha, dus ik heb dom gedaan door hem af te blazen?
Jep:D:p
Nee hoor, heb je alleen na het vullen iets minder erin zitten.

Dacht dat de fles leeg moest zijn voor het hervullen.
Vgm niet hoor, fles kan heel wat druk weerstaan:daisy:
Bij ons maken we nooit de fles leeg, zover ik weet iig;)
 
Hier laten ze hem wel eerst helemaal leeglopen of controleren dat maar waarom ze dat doen weet ik niet.
 
Hier laten ze hem wel eerst helemaal leeglopen of controleren dat maar waarom ze dat doen weet ik niet.
De fles wordt er wel erg koud van, en dat schijnt weer goed te zijn voor het vullen.
 
Niet om het 1 of ander maar is het niet zonde van de co2 gewoon leeg laten gaan op de bak tot druk meter op nul staat en dan pas verwisselen
 
Ik wacht ook tot er geen co2 meer in de bak komt en de fles dus leeg is.
 
Niet om het 1 of ander maar is het niet zonde van de co2 gewoon leeg laten gaan op de bak tot druk meter op nul staat en dan pas verwisselen
Dan zal ik vast iets niet goed gedaan hebben. Maar er kwam geen CO2 meer uit via de drukmeter, zelfs de werkdruk nog verhoogd, maar helaas. Voor het zelfde geld blijkt straks dat de drukmeter kapot is....
 
Kwam er veel uit Ronald want als hier de meter op 0 staat en er geen bellen meer komen dan hoor ik bij het loskoppelen en even weer opendraaien een hele korte stoot co2 er nog uitkomen maar dat stelt weinig voor.
 
Dan zal ik vast iets niet goed gedaan hebben. Maar er kwam geen CO2 meer uit via de drukmeter, zelfs de werkdruk nog verhoogd, maar helaas. Voor het zelfde geld blijkt straks dat de drukmeter kapot is....
Dat kon je wel een goed hebben Rob Helaas of het naald ventiel niet lekker meer
Kwam er veel uit Ronald want als hier de meter op 0 staat en er geen bellen meer komen dan hoor ik bij het loskoppelen en even weer opendraaien een hele korte stoot co2 er nog uitkomen maar dat stelt weinig voor.
Gezien robs eerder post (Heb de kraan net dichtgedraaid, want er begon zich ijs aan de buitenkant van de fles te vormen)
Vermoed ik zo dat dat er iets anders aan de hand is het restje lucht wat in de fles zit laat de boel niet bevriezen
 
Ja daar heb je gelijk in Jaap en dan zou je bijna gaan denken dat er inderdaad iets anders loos is.
 
Nou, wij doen bijv. in een 500g fles, gewoon weer 500g in, zit een weegschaal onder. Dus als je hem niet helemaal leegmaakt, dan heb je er dus meer CO2 inzitten.;)
Ik liet mijn 2kg fles bij vullen en er zal nog 200gram in. Maar meer dan 1800gr ging er echt niet in hoor.
De flessen op een vul station zijn ook 55 bar die kunnen er nooit meer inpersen dan 55 bar.
 
Ik heb het al eerder gezegd ergens maar hier draaien z ehem open en laten hem eerst leeglopen voordat ze hem op 55bar afvullen.
 

Terug
Bovenaan