Co2 fles dennerle vullen


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Goede avond allemaal,

Ik heb zojuist mijn co2 fles van dennerle laten vullen.
Het gaat hier om de 2 kg/liter variant.
Ik had de fles thuis gewogen zodat ik weet wanneer hij leeg begint te raken.
Weeg ik hem net weer, maar dan gevuld is hij maar 500 gram zwaarder.
Leeg weegt de fles 4900 gram en gevuld weegt hij nu 5415 gram.
Volgens mij moet er toch gewoon 2000 gram bij gaan als hij leeg is.
Ben ik nu "genaaid" of is dit juist.
Ik hoor het graag van jullie.

Grote groet,

Erik
 
Hallo,

heb je de fles koud aangeleverd? Wanneer de fles koud is gaat er meer in geloof ik. Misschien kun je op het bonnetje zien voor hoeveel CO2 je hebt afgerekend. Bij mij ging er in 3 flessen van 500 gram per stuk totaal 1100 gram CO2.

Groeten Sam
 
ik haal ongeveer de helft van de capaciteit als ik mijn flessen zelf vul
 
Hallo,

Dank jullie wel voor de snelle reactie.
Ik heb de fles aangeleverd -20 graden.
Ik zal zo ff de bon opzoeken.
 
heeft de winkelier zelf ook de fles gewogen
 
Heb net ff op de bon gekeken en ik heb betaald voor 1500 gram.
Daar betaal ik voor 29,25 (1,95 per 100 gram).
Dit is best wel aan de prijs of niet?
De winkelier heeft de fles niet gewogen.
 
Ik betaal �1,55 per 100 gram geloof ik.
 
die werkwijze van de winkelier klopt niet zo
hij zou ze om correct te werken ook voor en na moeten wegen
en dat verschil je moeten aanrekenen

de winkel waar ik vroeger liet vullen rekende 1.20 eur per 100 gram

als ik terug denk aan die tijd ben ik weer heel blij dat ik zelf mijn flessen vul tegenwoordig

koop een grote fles van 10 kg voor een kleine 20 euro
met het juiste koppelstuk bespaar ik veel geld en veel tijd
 
Ke kunt de fles toch ook bij sommige slijterijen vullen, dat is toch zelfde gas?
 
Ik laat hem vullen bij AJAX Shupp en die vragen voor een fles tot 2 liter 10 euro excl.
Ik weeg nooit de fles zelf na maar volgens de drukmeter zit er altijd 60Bar in en soms iets meer.
 
Ajax Shupp Varel is de firma die doet in brandblussers en alarmen ofzo.Vroeger heeten ze alleen AJAX maar de laatste jaren is de naam veranderd.
 
Al wordt de fles gevuld met 5 gram co2
De drukmeter zal altijd 60 bar geven
 
Ik bestel de fles altijd bij een drankenhal, eerste keer is dat duur, want je moet statiegeld betalen.
Maar dan krijg je een volle fles, die eerst in een vriezer heeft gelegen, en dan pas gevuld is.
Ik ken ook mensen die er een brandblusser onder hebben gezet.
Dennerle is duur, en je fles moet eerst de vriezer in voor je die kan vullen, anders raakt die niet vol, ook al geeft je meter aan van wel.
Ik betaal 20 euro, want ik ruil de fles om, dus hoef geen statiegeld te betalen.
Co2 is co2, maakt niks uit of die fles uit een drankenhal, of bij de brandweer of bij dennerle vandaan komt, ik doe er ongeveer een jaar mee. ( 2 liter op een 350 bak)
 
astrid j zei:
Ik bestel de fles altijd bij een drankenhal, eerste keer is dat duur, want je moet statiegeld betalen.
Maar dan krijg je een volle fles, die eerst in een vriezer heeft gelegen, en dan pas gevuld is.
Ik ken ook mensen die er een brandblusser onder hebben gezet.
Dennerle is duur, en je fles moet eerst de vriezer in voor je die kan vullen, anders raakt die niet vol, ook al geeft je meter aan van wel.
Ik betaal 20 euro, want ik ruil de fles om, dus hoef geen statiegeld te betalen.
Co2 is co2, maakt niks uit of die fles uit een drankenhal, of bij de brandweer of bij dennerle vandaan komt, ik doe er ongeveer een jaar mee. ( 2 liter op een 350 bak)

zo haal ik mijn co2 ook

alleen vul ik mijn kleine flesjes zelf omdat ik die van de drankenhandel niet onder het aquarium krijg
 
maar hoe hebben jullie dat gedaan dan met de koppelingen naar het aqaruim toe vanaf de fles gezien
 
roosen zei:
Al wordt de fles gevuld met 5 gram co2
De drukmeter zal altijd 60 bar geven

Ik heb 1x gehad dat de meter 50 bar aangaf en een keer dat hij op bijna 100 stond. Dus hij staat echt niet altijd op 60 hier moet ik zeggen.
Hoe komt het dan volgens jou dat hij standaard op 60 bar staat=
 
ik neem aan dat flessen bij bv de drank handel een ander aan sluiting hebben dan die van dennerle zijn daar dan verloopjes voor te maken cq kopenn
 
Waarom zou dat anders zijn
Alle herkenbare flessen hebben dezelfde draad
Je kan gewoon je drukregelaar van een dennerlee fles op een jbl zetten en dan weer op een fles van de tapinstallatie

Past altijd normaal
 

Terug
Bovenaan