Co2 drukregelaar


Nou lees ik dat het goed is om naast de Co2 voor de planten ook nog een andere plantenvoeding wekelijks toevoegen.
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit doen en wat ze daarvoor gebruiken.

kijk eens in mijn onderschrift voor de EI en de voeding van Backplay;)
 
Is planted-box ook ergens in Groningen te koop, of alleen on-line
 
Alleen online als het goed is. Waar woon je in de stad want anders heb ik voor tijdelijk misschien nog wel wat voor je van backplay wat je kan overnemen.
Je kan me anders wel een pb sturen of Backplay een pb sturen. dat is goedkoper dan de Planted Box denk ik.

Ik wist niet dat je ook een Grunneger bent:D:D
 
Ben hier net nieuw op het forum. Hoe werkt het met een pb tje. Zou wel even wat kunnen halen.
 
Wie weet hoe dit komt.
Heb een nieuwe co2 drukregelaar.
Heb hem keurig afgesteld op het juiste aantal bellen. Geen probleem zover. Zodra de tijdklok hem uitschakeld en daarna weer inschakeld lijkt het of hij een inhaalslag co2 afgeeft en moet ik hem opnieuw afstellen.
 
Ik weet niet hoe je hem aangesloten hebt, maar het zou een ophoping in de slang kunnen zijn, tussen de fles en de regelaar.
Misschien even een foto plaatsen voor de duidelijkheid.
 
Als hij hier aanslaat hoor je ook een soort plof met wat meer co2 wat hij afgeeft. Maar daarna is het weer goed. Is het aantal bellen na 1 minuut dan niet wat het zijn moet?
 
Hoi Ton, daar lijkt het wel op. Ik heb een externe diffuser met terugslag beveiliging. Nou heb ik er voor de zekerheid na het magneetventiel nog een opgezet. Denk dat dit het is, waardoor de druk zich ophoopt.
 
Hoi John. Nee als ik hem zijn gang laat gaan zal ik waarschijnlijk pas na 3 kwartier weer mijn normale druk heb.
 
Gebruik je een diffuser om de CO2 de bak ik te krijgen? Zo ja, wat is de werkdruk?
 
Wijsneus!

Nee maar @WimKl misschien ligt het dan aan de werkdruk, toen ik hier een diffuser ging gebruiken en de werkdruk niet opschroefde naar 2,5 was de bellentoevoer ook erg onregelmatig.
 
Ik denk dat ik het lek boven heb. Hoop dat het goed blijft.
De extra terugslag beveiliging heb ik ertussen uitgehaald en nu is het goed.
Ik heb de jbl proflora diffuser en daar zit de beveiliging ook al op. Co2 via spraybar. Heb de druk op iets meer dan 1,2 bar. Werkt perfect.
 
Nou mooi dat het nu is opgelost Wim. Heb je de planten al in je bak staan die ik je meegaf?
 
Niet per ongeluk dan de co2 slang doorknippen he Wim:D;). Daar is Frits ook al niet erg goedkoop mee dus dat zou zonde zijn.
 
Beste leden,
Ben benieuwd naar jullie werkdruk op de Co2 fles.
Klopt het dat 2 bar vrij normaal is.
 
Ja bij veel wel maar ik werk met een flipper en dan heb ik aan 1 bar genoeg. Met die diffusors moet die vaak wat hoger omdat het door het keramische steen geperst moet worden.
 
Druk van de fles is 50 bar meestal.
Werkdruk wat uit de regulator komt is bij mij 2 bar.
 
Ja bij veel wel maar ik werk met een flipper en dan heb ik aan 1 bar genoeg. Met die diffusors moet die vaak wat hoger omdat het door het keramische steen geperst moet worden.
John heet het bij het recht eind hangt dus helemaal af wat voor manier de co2 word toegediend via flipper minder druk en via sommige co2 diffusors hoger.
tevens van invloed het aantal bellen dat je via het naaldventiel hebt in gesteld.
bij een hoge toevoeging kan er een plof effect ontstaan zou wel zo gauw de druk weer normaal over moeten zijn en naar het ingestelde bellen niveau moet terug gaan
 
De "normale" werkdruk is over t algemeent 1-1,5 bar. Ik heb hem zelf naar 2 opgeschroefd zodat mijn bazooka diffuser het beter doet. Geloof dat de standaard druk echter iets boven de 1 ligt.
 
Kan iemand mij even helpen? Wat googlen gaf mij aan dat de hier eerder genoemde co2 art regulators tot 140 Psi, 1 Mpa werken op hun werkdruk. Dit is 9 bar,

Klopt dit ook? Ik wil een inline atomizer gebruiken zoals ze aangeven op die site, alleen ik twijfel aan mijn omrekenkunsten. Deze site heefr namelijk voor 100 euro een dual stage setje waar ik in Nederland net een single stage regulator alleen al moeite heb om een apparaat te vinden die meer dan 2,5 bar heeft.

Ik ben erg benieuwd! dit verkort wel mijn aanschaftermijn aanzienlijk gok ik, als het zo degelijk is ala het hier klinkt!
 
Dacht dat al hun dual stage tot 5 bar gingen..

Maar idd de omschrijving is wat cryptisch zegmaar...
 
Na verder uitpluizen is de werkdruk inderdaad tussen de 3-5 bar (ik neem aan dat ze bedoelen tot minimaal 3bar op te schroeven. Maximaal 5.

Wel bijzonder, gezien de "goedkopere" in Nederland op 1,5 bar gehouden worden.
 
jbl is instelbaar, rest van de merken wss ook wel.

Maar mijn co2art regulator loopt op 2 bar, 3 bar is dus niet de ondergrens van je stelbereik.
Kan van 0-5 bar stellen als ik dat wil.
Mijn jbl regulator stond op 3 bar voor 2 atomizers, moet hem nog terug zetten maar 1,5bar is zeker geen vaste instelling..
 
Out of the box staat de JBL regulator afgesteld op 1,5 bar. Deze is echter verstelbaar met een inbussleutel. Toevallig vandaag die van mij op 2 bar gezet wegens in gebruik nemen van inline Aqua-Noa atomizer
 

Terug
Bovenaan