Co2 Difuser Reactor 1000


E

Edwin 1973

Guest
Hoi mensen,

Wie heeft er er een Reactor 1000 en weet of die wel eens schoon gemaakt moet worden.
Zat daarnet eens even te kijken maar die Ballen die er in zitten zijn toch best vies.
Moet je dat ding soms een keer los halen en hem dat schoon maken met warm water of zo?
Of kan het geen kwaad dat er wat aanslag in zit ?

Groet Edwin
 
ik heb er een en heb deze nog maar een keer losgehaald

maar dat was meer om de andere slangen eens schoon te maken dan voor de reactor

wat ik wel eens doe is zacht tikken tegen de koker zodat de aanslag weggespoeld wordt
 
Heb die ook. Kom daar nooit aan.
Die aanslag kan geen kwaad. :)
 
OKe Dan laat ik de aanslag gewoon zitten Bedankt voor de info!
 
Hoi ,

Ik sta ook in overweging om deze reactor te kopen maar vraag me af moet ik als ik hem aansluit op mijn cristal profi 1500 van jbl ook nog een bypass maken of gaat dit prima met deze pomp?
Misschien weet een van jullie dit?
 
heb zelf een eheim 2075 op deze reactor staan met een bypass

deze staat wel helemaal dicht

eens de filter wat ingelopen is verminderd het debiet toch
 
Gosling zei:
Hoi ,

Ik sta ook in overweging om deze reactor te kopen maar vraag me af moet ik als ik hem aansluit op mijn cristal profi 1500 van jbl ook nog een bypass maken of gaat dit prima met deze pomp?
Misschien weet een van jullie dit?


ik stel mij de vraag is een JBL 1500 krachtig genoeg voor deze reactor want die heeft een doorstroming nodig van 1000L per uur dacht ik.

De JBL filter komt nooit aan 1000L per uur of ben ik daar fout in??


Bron: JBL filters
 
Nee hoor.
Mijn aqua medic 1000 heeft maar 300-400L/u doorstroming en ik hou mijn 520L netto bak met gemak op 35ppm co2 met stevige plantengroei. :)
 
JurgenD zei:
Nee hoor.
Mijn aqua medic 1000 heeft maar 300-400L/u doorstroming en ik hou mijn 520L netto bak met gemak op 35ppm co2 met stevige plantengroei. :)

Ah oke dank je wel jurgenD

Verkeerd gedacht van mij dus :oops:


dit zet anders wel aan tot denken om over X aantal tijd eventueel zo een reactor te plaatsen
 
Nou inmiddels de reactor aangesloten echter de pomp is zo krachtig dat de balletjes die in de reactor zitten ronddraaien met een hels kabaal, de co2 lost echter wel volledig op.
De pomp doet 1500 liter per uur echter dit zal minder zijn door de weerstand.
Wat ik dus heb gedaan om het lawaai eruit te halen is 2 kleine balletjes toevoegen aan de reactor zodat deze geen ruimte meer geeft tot ronddraaien en klaar is het.

Even wat anders weet iemand hoe ik mee op een onderwerp kan abonneren?
 
bovenaan onderwerpinstellingen en dan toevoegen aan favorieten
 

Terug
Bovenaan