Co2 diffusor suist


Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
99
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
De Co2 diffusor die ik in mijn Cocoon heb suist.
De bellen die door het schijfje komen suizen. Het is zo dat als er kleine belletjes door komen dat die nauwelijks geluid maakt, alleen het probleem is dat er juist wat grotere belletjes door heen gaan.
In het begin kwamen er wel kleine belletjes uit maar sinds een paar weken niet meer.

Het is zo als ik de bellen per minuut verhoog dat het verdwijnt alleen het is een nano aquarium dus verhogen is geen optie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Dat heeft meestal de oorzaak dat de de werkdruk te hoog is of de diffuser is van slechte kwaliteit.
Als je diffuser optimaal wil gebruiken zou je 'm minimaal elke 2 weken moeten reinigen met een bleekbadje.
Welk merk diffuser is het?
 
Zou ik dus ook met de JBL beter kunnen doen in de toekomst. Heb net de JBL Proflora gekocht sinds 3 dagen maar de bellen zijn nog vrij groot en ik las van andere leden dat het weken kan duren voordat die echt mooi klein zijn.
 
Ik heb de APO CO2 Glas diffusor bowl Ø 20 mm voor 20-50 liter en een werkdruk van ong 2,7.

Hoe gaat een bleekbadje in zijn werk? gewoon een bakje met wat bleekmiddel, daar de diffusor inleggen? Lijkt me toch dat het niet goed is als er daarna bleek in het aquarium terecht komt?
 
Ik dacht te hebben gelezen 2 delen chloor op 10 delen water. Of waterstofperoxide.
 
Ik gebruik zelf gewoon 1 deel bleekmiddel en 3 delen water. Die laat ik een dag staan om het vervolgens goed af te spoelen en dan gaat ie
nog 24 voor in een bakje met gedistilleerd water. Dan is ie weer helemaal als nieuw.

Die APO is, in mijn ervaring, geen top diffuser. Maar als ie eenmaal schoon is gaan de bellen waarschijnlijk ook weer kleiner zijn.
 
Dan ga ik dat vanavond en morgen is proberen.
Misschien handig om iets van watervoorbereider te gebruiken tegen het chloor?
 
Het heeft helaas niet geholpen.
Alleen de eerste dag waren het de kleine bubbels maar daarna werden het alweer de groten met het suizen.

Ik denk dat ik daarom maar een nieuwe diffusor ga kopen.

Mensen hier nog aanbevelingen voor nano aquaria?
 

Terug
Bovenaan