Co2 bpm verhogen wil niet?


Dan zit daar de oorzaak niet dat de dropchecker geel is zonder co2 toevoeging.
 
Juist om de effecten van turf en zo op de ph/kh uit te sluiten wordt een dropchecker geadviseerd. Zodat alleen co2 invloed heeft op de verkleuring.


Ja klopt maar tuinkabouter had het over een veranderde zuurgraad en de invloeden daarvan en dat is waar ik op doelde eigenlijk.

maar een dropchecker kan reageren op een veranderende zuurgraad,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1522139506054.jpg
1522139548846.jpg


Ik meng zelf de poeders om 13.00 ga ik de co2 fles ophalen.
 
Ja klopt maar tuinkabouter had het over een veranderde zuurgraad en de invloeden daarvan en dat is waar ik op doelde eigenlijk.
Moet ik er nieuwe vloeistof ingooien, kan ik de dropchecker vertrouwen?
 
De reden dat ik het zei was omdat vroeger in de handleiding van het oude jbl ei stond dat hij niet te gebruiken was voor CO2 indicatie als je werkte met verzurende toevoegingen..

Weet niet of dat dan een andere vloeistof was of dat later is gebleken dat hun geen gelijk hadden...

Maar dat was wel het eerste waar ik aan dacht
 
Ok, dan snap ik je opmerking;)
Moet ik er nieuwe vloeistof ingooien, kan ik de dropchecker vertrouwen?


Als het er langer dan 4 weken inzit dan zou ik er voor de zekerheid nieuwe indoen.
 
Ok, dan snap ik je opmerking;)



Als het er langer dan 4 weken inzit dan zou ik er voor de zekerheid nieuwe indoen.
Nee de vloeistof zit nu 5 dagen in het aquarium. Vorige week donderdag heb ik mijn aquarium opgestart. De vloeistof heb ik 2 weken geleden aangeschaft.

Vanaf zondag groener, gister avond gelig en nu nog steeds.
 
Ok, dan is dat prima maar wat deze kleurt veroorzaakt weet ik weer niet.
 
Naar mijn weten hebben 'zuren' alleen invloed op een pH meter en niet op een dropchecker.
Ik heb dit ooit een keer getest door een dropchecker in een kop met aquariumwater vermengt met azijn te hangen. Na een halve dag wat ie nog steeds blauw...
 
Heb de co2 fles opgehaald hij bleek nog vol te zitten. Zucht. Hopelijk krijg ik hem nu wel werkende. En anders toch maar een andere diffuser erop.
 
Heb de co2 fles opgehaald hij bleek nog vol te zitten. Zucht. Hopelijk krijg ik hem nu wel werkende. En anders toch maar een andere diffuser erop.
Heb de fles erop gezet en ik heb hem nu rond de 30 bpm staan en hij blijft redelijk stabiel hierop, co2 staat nu op 2.1 werkdruk. De hele bak is nu wel alleen gevuld met mini co2 bellen. Maarja dat neem ik nu voor lief. Alles werkt.
1522169703603.jpg
 
Heb de fles erop gezet en ik heb hem nu rond de 30 bpm staan en hij blijft redelijk stabiel hierop, co2 staat nu op 2.1 werkdruk. De hele bak is nu wel alleen gevuld met mini co2 bellen. Maarja dat neem ik nu voor lief. Alles werkt. Bekijk bijlage 246881


Tja, die bellen is een nadeeltje, nu kijken of je drop checker nog geler wordt.
 
Die belletjes zijn het gevolg van de diffuser denk ik.
 
Hij is nu mooi groen nu de lampen 2 uur eerder aangaan.

IMG_20180328_135418.jpg
 
Ik vindt hem nu duidelijker minder gelig dan voorheen en dat is toch vreemd zeg.
 
Ik vindt hem nu duidelijker minder gelig dan voorheen en dat is toch vreemd zeg.
Klopt ik zit nu op 60 bpm en laat het eerst zo staan. Gister avond was hij echt geel. Kreeg de kleur niet goed op de foto. Nu hopen dat de planten wat aanslaan. Naaldgras krijgen wel nieuwe wortels maar verkleuren helaas ook ene plukje meer als de ander. Het is nu afwachten
 
Haha ja de vloeistof kleuren omdraaien als 1 april grap:D
 

Terug
Bovenaan