co2 bellen lopen naar elke keer afstellen terug


Rivaar

Well-known member
Lid geworden
27 september 2017
Berichten
62
Leeftijd
34
ben sinds kort weer begonnen met toevoegen van co2 aan me aquarium.
Elke als ik mijn co2 afstel op de aantal bellen die ik wil is het de volgende dag weer 50 procent minder.
toen probeerde ik het weer opnieuw gebeurde het weer.
 
Op welke tijden meet je de bellen . En gebruik je een magneetventiel.
Het kan zijn als je te vroeg je bellen telt na dat je magneetventiel aan is gegaan dat je co2 nog een beetje op gang moet komen. Maar als er genoeg werkdruk is mag dat normaal niet voorkomen. Het kan ook zijn dat je ergens een lekje hebt waardoor de druk wegvalt als je magneetventiel gesloten is.
Dat kun je controleren door een klein sopje met Dreft en water te maken en dat om al je onderbrekingen incl. de leidingen te smeren. Als er dan bubbels op die plek komen dan zit er een lekje
 
ja ik gebruik een magneet ventiel
Schema van de timer is 3 uur aan 11 uur uit
ik tel de bellen tijdens het avond eten en maandag ga ik even kijken voor een lek
 
Elke als ik mijn co2 afstel op de aantal bellen die ik wil is het de volgende dag weer 50 procent minder.
toen probeerde ik het weer opnieuw gebeurde het weer.

Welk type diffuser gebruik je om de co2 op te lossen? Een atomiser, diffuser, co2 ladder, ...?
Intern of extern?
Eventueel ook het merk en/of een fotootje van de co2 leiding en diffuser?

Hoe hoog is je werkdruk?
Loopt de werkdruk op (of af) als het magneetventiel gesloten is?
 
Hoelang gebruik je nu co2 want soms moet het eerst inlopen zeg maar als je een diffuser gebruikt.
 
ben sinds een week weer begonnen met co2, de diffuser bleef gewoon in het aquarium toen ik stopten ongeveer 4 maanden geleden
heb de jbl procount safe 2 als bellen teller, en gebruik de taifun als diffuser en de co2 leiding is van jbl
de werkdruk veranderd niet als de magneet ventiel uit of aan staat.
ik heb maandag gekeken voor co2 lekkages , lag er ineens een plas met water naast me filter ongeveer 200 ml (gelukkig staat mijn filter in een 35 liter aquarium).
het was een eenmalige plas die niet meer terug komt.......
ik verdenk zelf de bellen teller die van jbl zijn nou niet van de beste kwaliteit, het is de tweede al.
Dus ik heb de rubberen ring schoon gemaakt en dicht gedraaid
kwam vandaag thuis en de co2 werkte gewoon normaal.
dus het probleem heeft zich zelf weer opgelost(hopelijk).
 
Gelukkig is het lekkage probleem opgelost.
En werkt je co2 weer normaal.
Heel veel succes met de hobby.
 

Terug
Bovenaan