Co2 art PRO-SE / PRO-Elite


B

Bjorn vd Linden

Guest
Wil een van deze 2 aanschaffen.

Mijn aquarium is ca. 1000L, ga de co2 oplossen in een reactor dus heb niet meerdere diffusor nodig.


Nu staat voor de SE aangegeven tot 500L
Voor de Elite voor meer dan 500L én meer dan 1 diffusor.

Heeft de elite dan alleen meerwaarde als je daadwerkelijk meer diffusors gebruikt of is die om een andere reden echt nodig biven 500L.
Of is de SE misschien toch geschikt voor meer dan 500L zou gauw je alle co2 in 1 reactor oplost?

Ander verschil is de max werkdruk tot 3bar voor de SE en 5bar voor de Elite. Is dit verschil nog van belang?


Wil alles goed doen, is de Elite beter dan word het die. Maar is het niet noodzakelijk en doe ik het ook goed met de SE dan is dat ook goed, scheelt namelijk 100 euro.

Alvast bedankt
 
Ik heb een “normale” laten aanpassen zodat ik 2 fijnregel ventielen erop had, en dus ook 2 aansluitingen.

Koste mij €140 dacht ik.

Foto ervan staat op een van de eerste pagina’s van mijn foto boek ;)
 
@tuinkabouter jij hebt geloof ik 2 reactors mag ik vragen waarom?

krijg je met 1 reactor je co2 niet opgelost?

en mag ik vragen welke afmeting je reactor heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@tuinkabouter jij hebt geloof ik 2 reactors mag ik vragen waarom?

krijg je met 1 reactor je co2 niet opgelost?
Nee was bang dat ik het niet zou redden met 1.
Uiteindelijk draaien ze nu op “maximale capaciteit” zonder extra tegendruk.
Je kan namelijk met een kraan na de reactor de druk in de reactor nog verhogen waardoor de CO2 beter op lost, maar dit heb ik gelukkig niet nodig
 
Een beetje laat :) Maar toch nog een reactie.

De pro elite serie is geschikt voor aquaria van 5 tot 5000 liter volgens hun site.
De voornaamste verschillen zijn dat de duurdere een werkdruk heeft tot 5,5 bar, 10 jaar garantie heeft en de druk stabiliseert tot op 1 psi. Daarnaast is deze serie standaard geschikt voor meerdere uitgangen.

De andere serie heeft een werkdruk tot 2,7 bar, 5 jaar garantie, stabiliseert de druk tot op 5 psi. Geen standaard optie tot uitbreiding maar zoals tuinkabouter aangaf kan het wel.
 
Goedemorgen,

Ik gebruik de Elite, prima ding alleen is het bellen tel reservoir snel leeg als je er veel bellen doorheen laat gaan.
 

Terug
Bovenaan