co2 aanschaffen


V

vriend van de cory

Guest
Beste forumleden,

Ik zou me graag een co2 systeem aanschaffen.
Nu was ik van plan een systeempje voor mijn 72L te kopen, maar wat als ik later wil uitbereiden?
Kan ik dan hetzelfde co2 systeem aansluiten op mijn groter aquarium?
Ik vind online verschillende systemen , en ze kosten gemiddeld rond de 75-125 euro voor aquaria tot 150L .

Maar wat wil dat zeggen, die "tot 150L" ? Ik dacht altijd dat je zelf kon instellen hoeveel co2 je in je water wilt oplossen? Dus hoe groter je aquarium, hoe sneller je fles leeg is.
 
Je kan met een co2 systeem zelf het aantal bellen per minuut instellen als je drukflessen gebruikt. Als je werkt met flipper of een taifun dan kun je daar mooi in zien hoeveel je doseert. Mocht je ooit groter gaan dan hoed je enkel eventueel je flipper of taifun aan te passen aan de nieuwe bak. Een fles van 2 kilo is vaak veel voordeliger te vullen dan een kleine fles dus daar zou ik zelf wel rekening mee houden. Ook is een magneetventiel handig zodat je met een tijdklok zelf kan bepalen wanneer de co 2 uitgaat en aanslaat en het zo ook niet kan vergeten.
 
Lastige aankoop zeg...
Het probleem voor mij , met marktplaats is , is dat het dikwijls heel ver rijden is. En je vindt er vooral nederlandse verkopers op, minder belgische.

Maar welke verschillende onderdelen heb ik allemaal nodig? Dan kan ik daar al naar beginnen zoeken.
 
Ik heb ze gewoon op laten sturen nadat ik via de mail had gevraagd of alles goed zou werken. Wat je nodig hebt kun je zien bij de set uit mijn link hier eerder.
Vaak zijn complete sets wel goedkoper.
 
Dus een fles, bellenteller, drukmeter, magneetventiel en diffusor ?
 
Als je met een flipper of taifun gaat werken dan is een aparte bellenteller niet nodig. Een co2 continutest is ook altijd aan te bevelen.
 
Bij die op Ali moet je inderdaad nog een flipper of diffusor hebben en de fles natuurlijk. Voordeel van een JBL Taifun is dat je die makkelijk in lengte kan verkorten of verlengen. Zelf werk ik het liefste met een flipper van Dennerle.
 
Op alie vind je ook goedkope diffusors hoor :) .

Maar je sprak over iets om het te regelen met een tijdklok? Hoe werkt dat en waar steek je dat dan?
 
Het magneetventiel steek je in de schakelklok en zo gaat hij vanzelf aan en uit.
 
Op alie vind je ook goedkope diffusors hoor :) .

Maar je sprak over iets om het te regelen met een tijdklok? Hoe werkt dat en waar steek je dat dan?

Bespaart je een hoop co2, je plaatst hem tussen de drukregelaar en het magneetventiel (bij mij dan tenminste) en hij schakelt via een tijdschakelklok automatisch de co2 aan en uit. Vaak kun je een drukregelaar met magneetventiel in een kopen, dat bespaart je vaak ook weer wat geld. Je hebt geloof ik ook een soort van Marktplaats maar dan voor mensen in België, mss kun je daar eens op kijken,
 
Qua diffusor zou ik beslist een kijken bij een Bazooka Intense diffusor. Ze zijn klein, makkelijk weg te werken dus, goedkoop en hebben een heel fijne verspreiding van je CO2. Hier zie je er een in werking. Hoewel je hem veel fijner zou moeten afstellen, als hier gedaan, naar mijn smaak.

 
Oke bedankt voor de reacties allemaal !

Ik heb de bestelling gedaan. Hopenlijk kan ik tegen volgende maand aan de slag!
Ik vind dat ik er nog relatief weinig voor betaald heb, ook al moet ik er eventjes op wachten .
Voor alle apparatuur 50 en 80 voor de fles .

Ik heb de "bazooka" er nog bij genomen want hij kostte niet veel :D .
 
Ik heb een probleempje, ik heb op alie dus de regulator besteld, maar nu vraagt de verkoper welke "thread" ik nodig heb.

Hij stuurde mij dit :
HI,
Thanks for your order.
What kind of thread do you want, G5/8, W21.8, or 22mm?
Looking forward to your reply.
Best regards,
Walter

Weten jullie welke van de 3 ik nodig heb?
Want op dat vlak weet ik het echt niet :p .
Op de site van mijn fles staat dat het deze schroef heeft : M21,8 x 1/4"

een thread is een soort schroef denk ik.
 
Volgens mij heb je maar 1 keuze...
De andere keuze is Amerikaanse draad
Hoe dan ook de optie die in de foto is geselecteerd hebben we hier in nederland

IMG_5191.PNG
 
Super! Ik heb het vermeld aan de leverancier.
 
Nog een vraagje, Welke soort buisjes moet ik gebruiken?
Die dat ik gebruik voor mijn luchtpomp of speciale ?
 
Hey allemaal, magneetventiel, bellenteller, drukmeter en diffusor zijn toegekomen.
Ik dacht ik test de diffusor al eens en sluit hem aan aan een luchtpomp, maar er komt geen lucht door de diffusor, hoe komt dit ???
 
Als je een bazooka intense hebt dan komt er geen lucht door als je een luchtpompje gebruikt.
Luchtpompje levert de nodige 2 bar druk niet.
 
Hoi tuinkabouter,heb een vraag voor u,jij hebt dacht ik een fles van 10kg co2 hè, hoe lang doe je daarmee ongeveer?
 
Momenteel op mijn grote bak 2 maanden..
Op me vision 450 deed ik er 4-6 maanden mee
 
Ok merci,ik heb maar een 120cm bakje (240 l).
 
Zal je er ongeveer een jaar mee doen :p
Lekker hoor set&forget
 
Hetzelfde ongeveer als jou vision
 

Terug
Bovenaan