Co2 aanschaf


Er staat bij de informatie van de link de benodigde liters per uur. Ik zou dat niet uit het oog verliezen.
AM 1000.
L/h 1000 tot 2500 l/h.

*Edit*
@sailjo ik zie in de gebruiksaanwijzing van de JBL 1501 een netto debiet van 800 - 900 liter per uur. Zou dit dan niet te weinig zijn voor de AM 1000?


iemand een idee hierbij ?

@benvo wat waren ongeveer jou kosten voor je diy reactor ?
 
Niet echt goedkoop maar uiteindelijk misschien toch. Van die Sera dingen heb ik er drie gehad, allemaal met afgebroken CO2 tuitjes. Dan wordt het ook duur.

Maar onze Chinese vrienden hebben ook een leuk ding waar je niets aan hoeft te doen:
Ali versie besteld, eindelijk een versie die er een beetje stabiel uitziet. Thanks.
Sera ding inderdaad niet doen.
 
1591390619692.png


mijn filter :

1591390655008.png


dus dat zou net kunnen volgens mij
 
De AM1000 heeft slang pilaren, geschikt voor 12/16 en 16/22. Ik heb zelf het 12/16 deel er af gezaagd, om zo een wat hogere doorstroming te hebben

Ik zal dan een ouder exemplaar hebben, het heeft alleen een 12/16 tule. Maar prima bij de nieuwere is dit dus anders.
 
Maar onze Chinese vrienden hebben ook een leuk ding waar je niets aan hoeft te doen:
nl.aliexpress.com

US $31.59 33% OFF|Clear CO2 Verstuiver Externe Turbo Super Diffuser Verstuiver Aquarium Aquarium WaterPlant Fish Tank Landschap Aquatische 2500 ML|CO2 Uitrusting| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
nl.aliexpress.com
nl.aliexpress.com


1591465187199.png


kan iemand me uitleggen hoe deze dan werkt qua slangen en oplossing van co2, ik snap het niet zo goed....
 
kan iemand me uitleggen hoe deze dan werkt qua slangen en oplossing van co2, ik snap het niet zo goed....


de uitvoer van het filter (dus naar je spraybar/ spuitmond) moet op de invoer van de reactor
en de uitvoer van de reactor moet naar je spraybar/spuitmond
en de co2 moet op de kleine aansluiting

hoe het werkt (volgens mij) is dat het water uit je filter je reactor word ingepompt .. daar word het vermengd met de co2
de co2 lost op en er word co2 houdend water je aquarium ingepompt
 
Er staat bij de informatie van de link de benodigde liters per uur. Ik zou dat niet uit het oog verliezen.
AM 1000.
L/h 1000 tot 2500 l/h.

*Edit*
@sailjo ik zie in de gebruiksaanwijzing van de JBL 1501 een netto debiet van 800 - 900 liter per uur. Zou dit dan niet te weinig zijn voor de AM 1000?

Bij mij heeft hij gewoon goed gewerkt op dat filter. (JBL 1502) Ik zou me dus van die liter opgave niet te veel aantrekken.
 
Bij mij heeft hij gewoon goed gewerkt op dat filter. (JBL 1502) Ik zou me dus van die liter opgave niet te veel aantrekken.

ik ga er verder over nadenken, blijf het een lastige keuze vinden daar er uit zo veel te kiezen is en er veel verschillende meningen zijn....
 
Bij die van mij zie je alleen een 12/16 tule. Even voor de duidelijkheid, hij is niet afgezaagd. Maar je ziet sowieso dat er verschillen zijn, De zeskantige boven en onder plaat zijn bij mij nog rond. Overigens dat blanke klemschroefje heb ik er opgedraaid, de zwarte was ik kwijt.
IMG_20200608_131737.jpg
 

Terug
Bovenaan