Clownpleco?


N

Neonlover

Guest
Hey iedereen!

Deze Pleco leeft al sinds augustus samen met m'n Kersenbuikjes en Cory's. Nu heb ik bij aanschaf niet goed naar de naam gekeken( redelijk dom want voor hetzelfde geld werd ie een halve meter groot) maar er werd me wel verzekerd dat dit exemplaar klein bleef. Na wat opzoekwerk denk ik dat dit een clownpleco is maar ik zou toch graag bevestiging hebben ;)

Alvast bedankt!
Neonlover(Brent)

PS: let niet op de monstercory dat is perspectief :p
muMSqU.jpg
 
Inderdaad, het is een Panaqolus maccus. Heb je een stuk (kien)hout in de bak? Panaqolus en Panaque soorten eten vaak hout -het helpt ze met hun spijsvertering- dus een stuk kienhout wordt door hen erg gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb een zeer klein stukje kienhout (10-12cm in lengte) en een fake 'boomstronk' waar hij wel graag in vertoeft. Misschien eens langs gaan voor een groter stuk hout inderdaad, in m'n nano staat wel een prachtig stuk :) (foto's volgen). Bedankt voor de indentificatie!

Neonlover(Brent)
 
Klopt een P. Maccus. Leuk visje en niet zo moeilijk, kan af en toe een beetje schuw zijn. Hout is inderdaad echt een must, liefst dat hij zich kan verstoppen in/onder het hout want anders zal hij waarschijnlijk alleen snachts naar het hout gaan. Lijkt overigens een jong mannetje.
 

Terug
Bovenaan