Clown Pleco (?).....


S

Shortysfishies

Guest
Fh2dimm7W1JoeDjMmrsddNyvgtY17fBN.jpeg


Deze prachtige vis zwemt sinds kort bij mijn moeder in het aquarium. Volgens de verkoper is het een Clown Pleco, maar ik vind hem er, na er wat van opgezocht te hebben, niet echt op lijken. Hij is ongeveer 20 cm lang.

Weet iemand het?
 
Gibbiceps heeft geen L-nummer, want dat komt te vervallen eens een wetenschappelijke naam is gegeven ;)

Ik heb zelf soms wat moeite met de verschillende soorten in het Pterygoplichthys genus, maar wat ik wel weet is dat een "clown pleco" - Panaqolus maccus - geen 20 behoort te worden. Het is dan altijd een goede gok dat het een soort uit het Pterygoplichthys genus is.

Het slechte nieuws is dan dat dit vissen zijn die met gemak 35cm en in gevallen nog groter worden en daarmee niet in de meest gehouden aquaria passen.

~ Ivo
 
Dank je wel voor de snelle reacties!
Hij was door een persoon terug gebracht naar de winkel, omdat die te groot werd voor zijn/haar bak (geen idee hoe groot die was). Mijn moeders bak is ruim genoeg en hij leeft zich compleet uit. Hij krijgt dagelijks groente en geniet van het leven. De overige bewoners laten hem met rust.
 
Dat is inderdaad een P. Gibbiceps en die word gemakkelijk 50 CM groot.
 
Ja, wordt!!!.
Als hij nu 15 cm is kan hij nog wel even mee.

Heb er ook 1 van 15 cm , in een 1.60 bak.
Groeit ook niet voor een metr.
 
Eens met Bertus... heb een vergelijkbare soort al jaren zwemmen en het dier is misschien 5cm gegroeid. Tot die tijd kun je hem/haar nog prima huisvesten, waarna die de bbq opkan :p (flauw grapje, maar in za is het een veelgegeten vis)
 
Hoe groot is je moeders bak?
 
Ik geloof bijna 2 meter of zo... precies weet ik het niet
 
2 meter is prima. Daar zit de onze ook in.
 
Shortysfishies zei:
Dank je wel voor de snelle reacties!
Hij was door een persoon terug gebracht naar de winkel, omdat die te groot werd voor zijn/haar bak (geen idee hoe groot die was). Mijn moeders bak is ruim genoeg en hij leeft zich compleet uit. Hij krijgt dagelijks groente en geniet van het leven. De overige bewoners laten hem met rust.

Dat de overige bewoners 'm met rust laat verbaast me niet. Ik heb er wel 's een gezien in een bak met allemaal mbuna met een "are you looking at me punk?!"houding. Dit was de enige vis die iedereen meed.

Wel 's leuk o te horen dat er eentje wel goed terecht gekomen is.
 
Ze heeft er ook twee L144's in, volwassen mannen. Die liggen vaak naast hem/haar. Ook die heren maken geen ruzie samen.
 

Terug
Bovenaan